liten gubbe


Vi tycker att Set är alldeles perfekt. Billy är inte lika säker på den saken.

Jag förlöste alltså honom två minuter i fem igår morse, efter en 17 timmar lång förlossning. Sen dess har jag sovit totalt kanske tre timmar, så förlossningsberättelse får komma om ett tag. Vi traskade hem idag vid två-tiden, Erik bar Set i sjalen. Sen vi kom hem har han bajsat på sig ca var femte minut och ätit  mycket mycket. Den lilla räkan kommer bli stor snabbt tror jag allt. Det är skönt att vara hemma igen. Nu har vi det bra. Dagens bästa tips: skaffa en unge!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Åh vad liten han är, lilla plutten. Ja visst är det bara så himla fantastiskt när man kommer hem med sitt lilla knyte. Det är världens bästa att skaffa barn. Helt underbart! Hoppas att du får sova lite i natt. Det är lite adrenalinkick i början och sjukt svårt att varva ner. Ha så mysigt med lillbebisen!

2009-07-18 @ 23:23:20
Postat av: Mirijam

Fantastiskt Erika! Det är så konstigt egentligen, man vet ju om det men ändå blir man helt bara "VA? Var det en UNGE därinne?"



Eller är det bara jag?



Jag blev sugen nu, ska ta ett snack med Tobe.... :)

Postat av: erika

Ja gud det är inte länge man lyckas sova i taget.. Men Mirijam preciiis så är det! Tror till och med att jag sa det högt när han kom ut ur magen, haha. Jag ba: men! Han har ju HÅR! och han är ju för LITEN! Det stämmer inte!



Ja skaffa en du med, lätt värt!

2009-07-19 @ 00:13:56
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Mirijam

En sak till bara, har han inte lite långa armar?

2009-07-19 @ 01:30:49
URL: http://mirijam.blogspot.com/
Postat av: Erika H

Vi tycker också att armarna är lite långa! Men så länge han har tio tår och tio fingrar så gör det ju inget... gud, en sådan äkta liten bebis! Grymt kul att se kontrasten på Erik med 3D glasögon och sedan Pappa Erik med Set. Där blev han plötsligt 20 år äldre!

2009-07-19 @ 08:37:31
Postat av: Anna B

Det måste kännas helkonstigt! Men roligt såklart, och spännande. Och vad söt han är!

2009-07-19 @ 08:40:48
Postat av: Jennie

Stort grattis Erika och Erik till er fine gosse som har låtit oss vänta så länge men äntligen kom han ju!

Och vilket fint resultat det blev!

Kära hälsningar och kramar från Berits kompis Jennie i Mörrum

2009-07-19 @ 11:54:09
Postat av: erika

Långa armar har han nog mest pga kameraperspektivet, haha, det ser ju ganska kul ut nu när jag tänker på't. Kolla Eriks armar så ser de också rätt skumma ut.



Eller är han en liten apa, vem vet?! :)



Tack Anna och Jennie, det är både helkonstigt OCH roligt OCH spännande! /en som tyckte det var helfestigt med en "DIY-förlossning", Malmöhus län

2009-07-19 @ 12:59:14
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits