Djuphavet

Jag antar att jag borde skriva något om Michael J, måste erkänna att jag blev rätt chockad av nyheten. Meeen, har aldrig direkt varit något stort fan så krönikorna kan någon annan skriva..



Nä jag berättar istället om min egen dag. Detta är ju trots allt bloggen om mig själv! Hehe. Klockan elva var vi på vad som förhoppningsvis var vårt sista besök hos MVC. Läppasluringen har fortfarande inte fixerat sig, så barnmorskans tips var att jag skulle börja promenera för att liksom skaka ner hennom. Resten såg bra ut. Tjej-hjärtljud idag. 37 cm lång mage. Besöket tog ca tio minuter totalt och efteråt handlade jag frukost för mina sista slantar. Nu har jag trettio kronor kvar att leva på tills jag får ett nytt visakort. Spännande att se hur länge man klarar sig. Behöver jag tillägga att Erik handlade middag ikväll?



Så, på eftermiddagen tog jag cykeln till djuphavsbadet i västra hamnen. Jag tycker ju det är så tråkigt att promenera, så jag tänkte att om jag först cyklar en stund kanske det blir roligare att gå där jag inte brukar gå. Konstigt värre att jag hamnade just på den plats jag ALLTID är på.. (Idag var det gul flagga för den som är intresserad) (och nä, det var inte kul att promenera här heller).



Det blåste rejält och regnade en smula, så jag var ganska ensam nere vid bryggan. Jag tyckte dock att vädret var vrålskönt eftersom jag höll på att rinna bort i en liten svettpöl hemma i lägenheten. Stackars katterna ligger bara och sover hela dagarna för att de är så varma. Jag satte dem i kylskåpet en stund för att svalka ner dem, men de verkade vilja svettas för de hoppade ut direkt. Konstet.



Ja här försökte jag ta en bild på mig själv. Det brukar jag lyckas med. Jag antar att jag har blivit för tjock, för nu fick jag inte ens plats i rutan. Hej då.

Kommentarer:
Postat av: Clary

Du är sååå fin spec på bilden där du är klädd i blått.Ha ha, du äter äpple på biderna! Är det för att du passar på att ta en bild när du har din fruktpaus eller passar du på att ta ett äpple när du tar en bild?

Lillkatten har helt tagit kommandot över husets djur och är människornas alldeles spec gosedjur. Hon sover på min mage.Namnet varierar hela tiden:Rutt-skrutt,Fiola gråben, Molly-bus. Hon kommer nog att få behålla Molly men Fiola är ju så fint. Det är en flicka i Theodors klass som presenterade sig som Ebba, Fiola Teblad.

Jag tycker inte heller om att gå men lycka till med ditt.

2009-06-26 @ 09:53:55
Postat av: Erika

Jag tycker det var snällt av dig att sätta katterna i kylskåpet, även om de inte verkade trivas så bra så är det ju tanken som räknas.



Komsikomsi Läppen...

2009-06-26 @ 16:18:39
Postat av: erika

Jag tycker Fiola är ett ultrafint kattnamn!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits