i väntan



Saker man kan göra en måndag i juni när man väntar på att ens unge ska födas:

- Cykla till västra hamnen och titta på vågorna. Dock inte bada eftersom vinden blåser snålt och temperaturen i havet är 12 grader.

- Skrapa en trisslott vid havet och vinna 25 kronor.

- Posta ett brev till försäkringskassan och hålla tummarna på att man får en mammapenning som är högre än 180 kr om dagen.

- Handla mat och samtidigt råka tacka ja till ett nytt telefon
abonnemang. När ska jag nånsin lära mig att bara gå förbi. Bara gå förbi.

- Komma hem och baka chokladbollar. Bli besviken över att det bara blev 17 fast det stod i receptet att det skulle bli 25. Nå, bättre än den gången jag och Bea och Kaj bakade dem och råkade ta i 3,5 dl socker istället för 3/4 dl.

- Steka strömmingar samt äta dem tillsammans med morötter och kokta nypotatisar. Plus ca 200g smör på potatisarna.

- Dricka kaffe klockan halv elva, för man är ju ändå ledig.

- Ändå känna sig sömnig kl elva. Kan tillägga att jag steg upp kl elva i morse.

- Gäsp.

Kommentarer:
Postat av: Erika

Nu blev jag grymt sugen på chokladbollar. De ser ju helt underbart goda ut. Konstigt att vuxna människor så sällan gör chokladbollar...

2009-06-15 @ 23:58:04
Postat av: erika

eller hur?! Som om att det är för simpelt efter elvaårsdagen eller nåt. Faktum är ju att chokladbollar är en av de godaste kakorna. :)

Postat av: Kristin

Vaddå? Gör inte vuxna chokladbollar? Vad konstigt! Jag ääääälskar chokladbollar! Förresten gjorde du dem alldeles för stora, precis som jag sa. Min bror råkade ta bakpulver istället för vaniljsocker en gång. Inte gott!

2009-06-16 @ 11:54:42
URL: http://volpina.blogg.se/
Postat av: erika

bilden ljuger lite, de är små som pärlor! Men vi hade inget vaniljsocker (fortfarande) så jag fick skippa det. Kanske anledningen till att det blev så få. Haha.

2009-06-16 @ 12:57:27
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits