Laga



Har sett bilder på hur Erik som kanske två- eller treåring sitter och pillar med lego eller skruvar eller dylikt på golvet i deras lägenhet i Uppsala. Han har alltså inte ändrat sin sittstil på 30 år. Dock har sakerna han pillar med förändrats en smula. Idag var det dags att ta en titt på barnvagnshjulet med trasigt kullager. Verkar bli svårt att hitta reservkullager, såklart. Ingen är väl förvånad över att barnvagnsindustrin gör det omöjligt för folk att laga sånt som går sönder. Nä köp en ny för 8000 spänn vetja! Ickje vad vi kommer att göra såklart. Vi ska nog finna på råd.

Idag har jag även hjälpt Martina att måla i hennes nya lägenhet. Det är kul att jag får höra "nej inte ska väl du som är gravid bära detta tunga" eller "nej inte ska väl du som är gravid stå så högt" jämt och ständigt. Fattar bara inte varför jag skulle bli mer benägen att antingen spontanföda bara för att jag står på en stege eller trilla ner från stegen och spontanföda bara för att jag är gravid? Nån som har en bra förklaring? Det gick bra att måla, även om Al kom dit efter ett slag och ville göra om alltihopa.

Och så har vi såklart varit och röstat. Valvakan var kul och det var härligt att se miljöpartiet gå fram så mycket som de gjorde. Man får dock en fadd smak i magen när det visar sig att resten av europa har röstat blått blått och åter blått. Suck.

Från och med imorgon måndag går vi in i vecka 38 och det är dags för upploppet. Har tvättat den lilla kläden som ska med till BB. Vi är redo.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Ja vafan! Jag vill inte drabbas av Mama Berits vrede när hennes barnbarn föds på mitt skitiga köksgolv!

2009-06-08 @ 09:01:01
Postat av: kari

"Vi är redo"!

2009-06-08 @ 09:30:22
Postat av: mama Berit

lilla Martina...mitt barnbarn är välkommet varthän det än föds...barn klarar att födas på värre saker än ett skitigt köksgolv!!! Fast känner jag söta frökan M rätt så är ditt köksgolv renare än nån annans!!!

2009-06-08 @ 10:10:37
Postat av: Erika

Det handlar väl mest om vett och etikett, eller? Inte ska man låta gravida kvinnor arbeta. Det är ju deras stora chans i livet att äntligen få vara prinsessor. På med smaragd-diademet vetja och luta dig tillbaka i soffan! :)

2009-06-08 @ 17:53:20
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

jag är redo att bli faster!

2009-06-09 @ 18:43:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits