Midsommar på Clary-hill


På ena hållet såg det ut såhär..


..och på andra hållet såg det ut såhär.

Jag tog alldeles för få bilder på midsommarfesten, men jag kan berätta att det började i Malmö med att jag och Erik tog skruttbilen till Biltema där vi blixtlagade den på tio minuter (och det funkade!) innan vi drog till Österlen. Väl framme möttes vi av en traktor med släp på vilket det satt en hel hög av vuxna och barn. Tårtkalas med 21 pers byttes senare mot grillfest med lite färre folk då vissa skulle iväg på annat håll. Skaran som var kvar flyttade sedemera in och det sjöngs allsång (de vuxna) och det sovs (barnen samt Lars) mellan varven. Jag körde folk än hit och än dit innan vi kl 3 stöp i säng. Otto lyckades med konststycket att sova mellan mig och Erik, under täcket, hela natten. Erik vaknade till en gång då han kände något blött vid sitt ben och reste sig i panik eftersom han trodde att vattnet hade gått. Men det var bara stackars Otto som hade spytt. Hade nog fått i sig grillrester under kvällen. Otto är en mycket märklig hund förresten. Vanliga hundar blir skitglada då förste man stiger upp och så vill de gå ut och kissa och få mat. Otto låg kvar i sängen långt efter att vi alla hade stigit upp och först när klockan var halv ett på dagen masade han sig upp för att kissa en, då väldigt stor, skvätt. Och så gör han alltså jämt, inte bara när han spytt under natten. På lördagen åkte vi på tur till Stenshuvud och efteråt hämtade Clary sin nya lilla kattunge!! En liten grå supersöt katt som ska heta Molly. Tyvärr gömde den sig i sovrummet så jag och Erik hann aldrig riktigt träffa den eftersom vi åkte hem på kvällen. Nästa gång! 

Idag har vi städat och diskat och varit hos Martina på lite midsommarkalas med vännerna. Hon hade bakat en ultragod tårta, för att använda ett Bea-uttryck. Och eftersom att allt inplanerat (som midsommarfest på Österlen alltså) nu är gjort utan att ungen panikföddes i bilen på väg till Ystad kan min kropp nu slappna av och det kommer alltså att leda till att ungen kommer att födas ungefär inatt.

Eller inte.

Cliffhanger. Hehe.

Kommentarer:
Postat av: Erika

Nu du Läppen, nu är du allt välkommen! :) Vi väntar...

2009-06-22 @ 06:09:27
Postat av: Marika

Jag drömde i natt att du skulle födas! Vi alla paddorna bodde i fem trappor upp eller hängde där iallafall o så kände du något kallt mot ditt ben o du bara oj äsch det kan väl inte vara vattnet eller inte o jag bara eh, "NU MÅSTE VI TA BILEN TIIL SJUKAN; NUUUUU ERIKA!" o du bara nääää o sen fick du mer ont så du bara ok. ska bara klää på mig medan jag var "VI MÅSTE ÅKA NUUUUU ELLER SKA VI RINGA EFTER AMBULANS????!!!" (ja umas låg lika när i drömmen som i verkligheten). & jag fortsatte att panika & Martina var bara lugn & du var på väg att föda o sen så ringde al o väckte mig så jag fick inte veta hur det slutade.. Buhuuu

2009-06-22 @ 10:16:22
Postat av: marika

HAha! att du skulle FÖDA inte födas! :)

2009-06-22 @ 10:17:07
Postat av: annika(fd bivil)

stackars erik som trodde vattnet gått..

nu kommer läppen snart tror jag tralala

2009-06-22 @ 20:41:00

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits