Sandhammaren



Marika övertalade mig att hänga med henne och Evert på roadtrip till Bea idag. Vi körde först till Sandhammaren som alltid är den vackraste stranden i Skåne. Iallafall en av de vackraste. Eller har jag bara nostalgiska barndomsminnen därifrån som har med nån god glass att göra. Säkert den med tuggummi i pinnen. Iallafall, det var vackert men inte tillåtet för hundar så vi hängde mest uppe på sanddynorna. Sen drog vi vidare till Simrishamns hamn där jag åt världens godaste sillburgare (stekt sill för tredje dagen i rad, craving?), Marika åt falafel och Evert åt lite fågelbajs från marken. Bea kom hem vid kvart i sex och då drack vi kaffe och snaskade båd glass och godis i hennes glasrum. Perfekt sommarlovsdag! Imorgon bjuder dagen på en tripp till Sjöbo om allt går vägen. Dvs, om jag vaknar i tid och tyar tanka bilen och inte bara säckar ihop och läser bok hela dagen, dvs. Eller, låt säga, föder barn, dvs.

Kommentarer:
Postat av: Erika

Just det... jag hade nästan glömt glassen med tuggummipinnen. Skalet var godast. Var det tuttifruttismak eller?

2009-06-18 @ 17:44:53
Postat av: Anonym

Dynor? Dyner!

2009-06-18 @ 18:39:27
Postat av: erika

lär ju ha varit tuttifrutti, det är väl den enda smaken barn gillar? :)



Men asså, heter det dyner?! Hade jag ingen aaaaning om!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits