svett



Att NÅGON i denna värld kan välja att INTE ligga nere vid stranden dessa dar är för mig fullständigt obegripligt. Men tydligen gör vissa det. Erik och Jon till exempel valde att meka med Jons moped ute på gatan. Där hittade jag dem när jag kom hem från stranden där jag såklart legat hela dagen. Eller, hela dagen förresten, jag tror faktiskt att jag har gått och blivit vuxen. Min strategi förr om åren dagar som denna har varit att vakna tidigt och snabbt som attan sticka ner till havet för att få njuta maximum. Det har ju dock bara resulterat i hemsk solbränna, vattenbrist, hunger samt sveda och värk om nätterna. Min nya vuxna strategi som jag kör med detta året är att inte cykla ner till havet förrän tidigast klockan två på eftermiddagen. Kommer man dit typ halv tre kan man maxa njutningen, ligga där till halv sju sju när kvällsbrisen sveper in och bada flertalet gånger UTAN att bränna sig det minsta. Gu så smart. Jag tror lite det handlar om att försöka anpassa mig till en nyföding. De är ju sämst på att vara ute i solen, så för att jag inte ska drabbas av utomhusångesten de luxe övar jag mig på att inte ha panik över missade soltimmar. Sola kan jag göra när Läppen är stor. Just nu när natten slagit över till D-day är det fruktansvärt varmt i lägenheten. Jag fick precis äta en skål med glass för att kyla innanmätet i mig en smula och jag lovar att inatt blir det kylklamp i sängen. En födsel nu hade piggat opp en smula. De lär ju ha AC på sjukhuset.

Kommentarer:
Postat av: Erika

Kan meddela att även jag känner mig aningens vuxen när det gäller solande. Drar på mig solfaktor 50 och kommer hem utan solbränna. Nu gäller det ju att minimera rynkorna som kommer framåt 30...

2009-06-28 @ 06:55:14
Postat av: annika(fd bivil)

Var du ute och promenerade med en hund idag? Eller ser jag syner och tror att alla gravidisar är du?



+

2009-06-28 @ 21:35:45
Postat av: erika

ja det var jag! var var du? Du skulle kommit och sagt hej!

Postat av: Malin

mmm, det måste betyda att även jag är vuxen. man går ju inte till strandaden förrän efter lunch, iaf kör vi den strategin i DK, kanske för att vår SVARTA(why?) lilla stuga är olidlig på em.

2009-06-29 @ 00:12:55
Postat av: erika

...eller för att familjen Loman (vilket även inbegriper fam Gade i min värld) aldrig kommer igång med någonting före lunch. :)

2009-06-29 @ 00:46:10
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: annika(fd bivil)

Jag åkte förbi i bil hade svårt att övertala sambo, barn och svärmor att vända för att jag tyckte mig se dig..Men magen såg fin ut(övriga du och hunden med)

2009-06-29 @ 22:39:02
Postat av: erika

aha, ok då är du ursäktad.. :)

2009-06-29 @ 23:05:07
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits