26+2



Nej det är inte månen. Det är magen. Nyss sparkade ungabläran så det till och med gjorde ont i revbenet! Ingen risk för fel på moderkakan alltså. Har haft en mycket angenäm dag med bokprat, högläsning och gallrande på det lilla lilla biblioteket. Sen tog jag biblioteksrådet från den stora skolan till BTJ på litteraturgenomgång på eftermiddagen. Fem elever från sexan följde med och de var mest imponerade av att man dels fick en egen bok samt att det fanns en godisautomat där. En tjej ba: "Jag tänkte spara mitt choklad för att kunna visa det för resten av klassen så de skulle bli avundsjuka, men jag kunde inte hålla mig så jag åt upp det". Jeawell, tänkte jag, whatever makes you happy.

En som inte var lika glad var Erik som fått operera i munnen. Stygn hade han och allt. Nu har han lagat risgrynsgröt, vilket var det enda han ville ha. Helt svullen i kinden. Så, ta lärdom av detta skräckexempel. Såhär går det om man dricker en dl socker i teet var dag samt väntar i åtta år på att gå till tandläkaren:



Kommentarer:
Postat av: kari

Fy satan vilken gadd. Och vilket hål. Blä. Det blir nog en friskare andedräkt nu. Inte för att jag vet om den varit dålig innan, men man kan ju tänka sig.

2009-03-25 @ 20:50:10
Postat av: Fredrik

På tal om moderkakan; kommer Erik eller du göra en Tom Cruise?

2009-03-26 @ 11:20:06
Postat av: erika

och äta den eller vadå? Minns inte vad han gjorde. OM Erik skulle få för sig att göra en sån sak kommer det tyvärr aldrig att bli några syskon till ungen..

Postat av: Clary

Vad är det på bilden? Det ser ut som ett grisöra! Erik sa att han hade fått en del av tanden med sig så den stora grejen är väl en tampong eller liknande??

2009-03-26 @ 11:59:18
Postat av: erika

Haha, nej det ÄR ju tanden. Det vita (gula) är roten och det blodiga är inne i den. Obs: väldigt uppförstorat.

2009-03-26 @ 12:07:41
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Erik

Alltså allt de man ser på bilden är kanske max en fjärdedel av tanden. Förutom de lilla röda till höger, de e flisor av mitt käkben som följde med.



O de svarta/mörka e alltså inte hålet, det försvann i förrgår när den jättestora tången krossade/pulveriserade allt som normalt är synligt av en tand. Det lät som om man dammsuger upp lego ungefär i den dära sugen dom har. Häpp!



Dock är ju min svullna käke peanuts jämfört med Beas välfärgade anlete. I den där märkliga traditionen att slå sig sådär serietidnings guloblå, o grön, o lila.. Vad blir det nästa år...? Smisk suprise?!

2009-03-26 @ 12:36:29
Postat av: Clary

Tack för informationen men vad är det du säger om Bea?

2009-03-26 @ 14:27:53
Postat av: "orolig mor..."

enligt kaj var det gula o blå o gröna inte i ansiktet utan helt annanstans på Bea....ville han bara undanhålla den bistra sanningen eller?????;-)



Clary, det tycks inte vara alldeles idylliskt att bosätta sig på Österlen, stor halkrisk tydligen! Ta det lugnt!!!

2009-03-26 @ 15:14:44
Postat av: erika

Alldeles riktigt så var det någon helt annanstans på Bea, haha. Erik tyckte det skulle vara pinsamt att skriva rumpa. :D

2009-03-26 @ 17:01:24
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Halkskydd i trappan nästa, är allt jag har att säga! (Mitt ansikte är alltså lika vackert som vanligt medan rumpan håller på att övergå från lilacerise till blågrönt, hälsa Erik att han inte ska vara så känslig...) :)

2009-03-26 @ 17:51:35
URL: http://beaware.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits