Djuren



Det har varit många djurincidenter denna helg, varav bilden ovan är en av dem. Den lille stackaren låg i en hage nära Bea och Hasses hus och var stendöd utan ben. Någon finsmakare hade varit i farten tror jag väl allt. En fågel som befunnit sig i Frankrike över vintern kanske. När jag kom till Adlersro i lördags morse stod Bea i fönstret med oro i blick. En kaja hade tagit sig ner i skorstenen och ville inte flyga ut. Vi öppnade en lucka ut i huset, och efter en stund kom en VÄLDIGT svart kaja ut och flög mot fönstret. Den satte sotspår efter sig och jag undrar såhär i efterhand om den flög direkt till ett bad eller om den inte märkte att den var skitig. Jag menar, den är ju rätt svart redan i grunden, om man säger så.

Vi såg ingen räv, men när jag körde hem på kvällen i mörker och regn kom en liten söt kanin skuttandes över vägen. Kanske var det Kalle kanin som hade varit hos kompisar, tänkte jag, och nu satt mamma och pappa kanin hemma och väntade på honom. Well, de får vänta länge sa bilens däck. Eller egentligen sa de: FLOMP-FLOMP. Kalle kanin is no more. Huga. Mitt första mord. Jag messade Bea på kvällen och berättade det hemska, och hon ba: "Tog du med den o åt upp? Isf; smaklig spis!"

Kommentarer:
Postat av: Martina

Haha tur att jag inte var med, då hade tårarna sprutat

2009-03-29 @ 23:45:09
Postat av: Kristin

Bea och Hasses hus.

Postat av: erika

Martina: Erik blev väldigt skakis, tror inte han hade fixat det om det var han som hade kört bilen.



Kristin: Vadå? Ska det stå Beas och Hasses hus eller?

2009-03-30 @ 00:01:15
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Helena

Är inte mord noggrant övervägda och planerade? Ditt första dråp hoppas jag väl ändå?!

2009-03-30 @ 08:31:46
Postat av: erika

haha, kan hålla med om att det hade varit liiide sjukt om jag räknat på hastighet samt färdsträcka i detalj till hur och när kaninen skulle hoppa över vägen. Ja ok, dråp.

2009-03-30 @ 10:29:14
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Kristin

Såklart det ska!

2009-04-01 @ 00:30:01
URL: http://volpina.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits