Leka



Katterna älskar den nya hyllan. Det fiffiga är att man inte kan ta sig från ett plan till nästa så lätt så de sitter mest på varsitt plan och slår med tassarna mot varandra. Mycket sött. På bilden står dock Billy-bus på orgeln.

Jag har varit extremt trött denna veckan. Dels har det nog varit oro för det nya jobbet, dels järnbristen. Jag är så glad över att det är fredag imorgon och helg i flera dagar. Imorgon ska jag till Kari och Henny på dagen och till Malmö Arena på kvällen där Uffe spelar. I boken jag läser just nu (ja jag läser en vuxenbok, tänka sig!) läser en kompis till huvudpersonen en tabell med stressmoment i ens liv. Typ. "Det är poängbaserat och har man samlat på sig över 200 poäng på ett år blir man med största sannolikhet sjuk. Immunförsvaret klarar inte påfrestningarna". När jag läste listan, som innehåller tex graviditet, 40 poäng, ekonomiska förändringar, 38 poäng, osv, räknar jag det senaste halvåret ihop drygt 400 poäng. Skulle vi dessutom hitta ett hus och flytta till hösten kommer jag upp i 500 poäng. Jisses. Inte så konstigt att jag är lite trött när jag kommer hem. Fly mig ett spa och mjuka tofflor.

Kommentarer:
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Räknas missat julfirande, examensarbete, nytt heltidsarbete, plus extrajobb och småbarn som ständigt längtar efter en? AHA! Inte så konstigt att jag kraschade ihop i en ynklig feberpöl efter tre månader. Jag har varit sjuk i en hel vecka!!! Det har ju inte hänt sen jag var liten o hade vattkoppor typ.



Till råga på allt fyller T sju år i morgon och två kalas är inbokade i helgen. Hoppla! Som tur är han driftig som tusan och har bakat ut exakt hela kanelbulledegen själv. Och städat sitt rum. Inget curlande här inte....





2009-03-20 @ 17:26:54
Postat av: erika

Duktiga han! Det blir ett kap av honom tror jag allt. Hoppas att du kan ta det lite lugnt mellan varven..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits