32+2



Såhär dagen efter tycker jag nog att Läppen (det är så invant så det går liksom inte att byta) är en alldeles jättesöt liten krabat. Det blir nog en fining av den med. Han/hon gör sig påmind i princip hela tiden. Än bökar den hit och än bökar den dit. Har börjat få lite fler bristningar på magen och har däför börjat bli mer och mer av en smörjare. Nu smörjer jag till och med mina händer med handkräm! Det kunde man inte tro för åtta månader sen.

Vi var på föräldrautbildning i morse. Av kanske tjugo pers i rummet kände jag igen en, och jag vet inte ens varifrån. Det var en meningslös stund och jag ångrade skarpt att jag hade offrat fyra timmars lön för den efteråt. Menmen. Jag hade inte haft så mycket att göra på jobbet heller så det gick nog på ett ut. Utom de förlorade pengarna då. Jag jobbade iallafall på eftermiddagen och när jag körde hem stod jag i bilkö i en timme för att komma två mil söderut. Tur att jag är en av de få människorna på denna jord som bara älskar bilkö! Inte så mycket nu när jag är stor och betalar bensinen själv som när jag var liten visserligen, men ändå. Där tuffar man fram i typ en km i timmen och kan lyssna på bra musik och chilla. Fantastiskt.

Nu: diska.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits