fir vs ofir



Idag är det exakt en månad till beräknad förlossning. Jag tror absolut inte att Läppen kommer att födas på utsatt tid, men jag tog ändå tillfället i akt att fira detta med en ny kopp. Fast det hittar jag bara på just nu, egentligen köpte jag den bara för att den var fin och såg ut att vara skön att dricka kaffe ur. Något jag däremot inte firade var att jag precis betalade räkningar på 7500 kronor. Och det var bara jag. Vi splittar våra gemensamma räkningar jämt mellan oss jag och Erik (katterna slipper betala) och då kan man ju bara tänka sig vad vi hade i gemensamma kostnader denna månad. Usch och fy. Min inkomst denna månad var alltså 6000. Tack för den csn. Jag lovar att om vi hade fått köpa ett litet hus på landet hade kostnaden för boendet varit ungefär hälften. Menmen, ingen idé att sitta och vara bitter. Hej och hå imorgon ska det bli sommar och då blir det utomhuset för hela slanten. Tjo.

Kommentarer:
Postat av: kari

Myndig storasyster talar åter igen: Dags att betala csn varje månad i stället för varje kvartal? Och dessutom, absolut dags att begära nedsättning av åẗerbetalningen, det får man göra när man ska gå på f-peng. Vid det här laget hoppas jag verkligen att ni tagit tag i det där med försäkringskassan...

2009-05-29 @ 09:33:27
Postat av: erika

bläbläblä vuxengrejer vuxengrejer. Ja, jag har fått papper från försäkringskassan. En hel bunt faktiskt. Men längst ner stod det: om du är egenföretagare eller arbetslös ska du ha andra papper, ring och beställ. Suck och stön. Vi ska på info på onsdag. Men det där med nedsättning; jag tänker att det bara kommer att bita en i nacken längre fram? Eller? Fast å andra sidan, om Erik inte får jobb snarast kanske det blir nödvändigt..

Postat av: kari

Nej, csn biter inte i nacken efterhand, det enda är väl att man får betala något år längre vilket innebär att man hinner göda dem med lite mer ränta. Men det får det väl vara värt, det är ju ganska marginellt ändå i framtiden, men mycket stor skillnad just nu. Kan ju avgöra om lilla Läppi måste börja förskola som ettåring eller kan vänta till ett och ett halvt.

2009-05-29 @ 18:40:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits