Sillen


Efter det stora regnet och den stora åskan och den kalla vinden (eller den varma?) såg himlen väldigt konstig ut. Vi hade precis grillat hos Kaj och Sissel på andra sidan gården (åt dock inne) när detta fenomen uppenbarade sig. Fint.



Under dagen har jag passat Silvia. Först satt vi i Jesusparken tillsammans med James. Jesusparken för er som inte vet är en park nära vårt hem som även är den stora pundarparken i Malmö. När jag kom dit kl elva var redan två poliser på plats för att väcka en berusad man som låg och sov på en bänk. Här får man inte sova, sa de med myndig stämma. Jamen nei väckte jöu maj, sa mannen. Sen åkte poliserna och då kom han fram till mig och ville hjälpa mig lösa korsord. Han var jättedålig på det. På alla bänkar i parken sitter klasar av sargade personer. Lätt att de hade fått julklappar av Karl-Bertil om det vore jul. En annan kom fram och ville kela med hundarna samtidigt som han berättade om sin egna lilla pudel som han och fruan hade hemma. Nu ville de ha en till och den skulle heta Morris. Jag tänkte att stackars lilla Morris, sicket liv du kommer att få. Men man vet ju aldrig. Anledningen till att jag gick dit och satte mig var inte att jag har börjat punda, utan för att det nu råder hundförbud i Folkets park. När vi kom hem igen hade Billy hittat en sketasmart plats i sängen där ingen hund fattade att hon låg. Ser ni henne på den högra bilden? Vrålsöt var hon iallafall.

Imorgon är det magkoll igen. På återhörande.

Kommentarer:
Postat av: kari

Men men men, det där är ju min säng! Eller inte förstås, men ska jag stå ut med att sova i en säng med en massa katthår?!?! Tja, det gör jag väl då!

2009-05-27 @ 09:15:08
Postat av: Clary

Och jag som tänkte att:Tänk att min och Pelles gamla säng fortfarande går att sova i.

Erika! Kommer ni och hämtar byrån eller ska jag göra mig ett Malmöbesök?

2009-05-27 @ 12:02:10
Postat av: erika

oh yes! (det finns nog inte en kvadratcentimeter i detta hem som INTE har en massa katthår på sig..)

Postat av: erika

Clary: Vi kan ju ta med den hem tex på midsommar, för hur var det - vi skulle väl till dig detta året eller? :)

2009-05-27 @ 12:03:39
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Japp,jag har bjudit hit er.Du tyckte då att det var lite nära inpå förlossningen men... jag vill att ni kommer.Det kanske blir en kusinträff!!!

Vi har pratat om att spela brännboll och så kanske Albert,Alexander och deras barn kommer.

2009-05-27 @ 13:15:02
Postat av: erika

Jo fast sen insåg jag att midsommar i år ligger väääldigt tidigt så det ska nog gå ändå. Kanske kan hålla det en smula öppet. Iallafall brännbollen för min del, haha.

2009-05-27 @ 14:00:35
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Japp,jag har bjudit er. Du tyckte det var lite nära inpå förlossningen men...det kanske blir en kusinträff!!!

Albert, Alexander och deras barn kanske kommer.Malin och jag har pratat om att spela brännboll.

2009-05-27 @ 14:04:25
Postat av: marika

haha, cuuutie katt! Evert hälsar att han känner sig lite ledsen för han aldrig får leka med katterna som Sillen & James... han kanske kan få leka desto mer med läppen? Han är en hejdare med barn 8oD

2009-05-27 @ 17:54:29
Postat av: marika

haha, cuuutie katt! Evert hälsar att han känner sig lite ledsen för han aldrig får leka med katterna som Sillen & James... han kanske kan få leka desto mer med läppen? Han är en hejdare med barn 8oD

2009-05-27 @ 17:54:41
Postat av: erika

stackars Evert.. Han ska nog allt få leka med dem han med. Och med Läppen. Med Läppen på er balkong i solen med ljuvlig drink (alkoholfri ja) i handen på mig. Mmmmm..

2009-05-27 @ 20:08:21
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

ni måste vara med på midsommar! Ystads bb ligger rätt nära, och du gillar ju att köra bil...

2009-05-28 @ 21:40:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits