solen i magen



Jag har legat på trean halva dagen. Badade tre gånger. Löste lite på lördagskrysset. Någon gång i livet SKA jag klara det. Åt lite russin. Drack vatten. Skyddade Läppen med en sjal. Kolla in bristningarna förresten, min enda graviditetskrämpa. Det gör inte så mycket tycker jag. Vid fem kom Erik med grillad kyckling, ko-ost, bröd och vindruvor. När vi kom hem igen var jag röd som en liten kräfta, men det hör lite till första riktiga sommardagen. Erik köpte ny kattsand eftersom Billy nu har bajsat i badkaret två gånger i protest mot den oklumpiga kassa sanden vi har haft ett tag. Nu är ordningen återställd. Vad jag längtar mest efter just nu (utom att Läppen ska födas) är att kunna ligga på mage igen. Eller att ligga bekvämt öht. Ligger jag på rygg får jag ont i svanskotan (om jag ligger på betong alltså) och ligger jag på mage mosar jag stackars Läppen och spontanföder antar jag. Förresten, när Läppen väl är född kan jag ju inte ligga en halv dag på trean längre då där inte finns någon skugga. Man skulle kunna säga att jag lite inte längtar efter födseln också, alltså. Jag längtar också till på onsdag då jag jobbar för sista gången på vääääldigt länge, skönt att ha det gjort. Och så längtar jag till på torsdag då Maja tar studenten, för fester är ju alltid kul. Och så längtar jag efter att få se Martinas nyslipade golv i hennes nyköpta lägenhet. Det kommer bli så fint. Ja nä, det var väl det just nu. Ska försöka lite till på korsordet, den som vill kan få ge ledtrådar i kommentarsfältet. Tack.

Kommentarer:
Postat av: sus

Globen och Turning Torso på samma bild! Ursnygg mage med bebis i, jag längtar också efter att få träffa Läppen!

2009-05-31 @ 10:25:38
Postat av: Clary

Och du Sus som ska bli Malmöbo. Grattis till jobbet förresten. Vi har smått otroliga smeknamn på våra barnbarn: Thesen, Långkan och Läppen

2009-05-31 @ 12:20:31
Postat av: Erika

Du verkar ha det så grymt skönt. Nästan så att jag också vill bli gravid nu så att jag kan vara mamma-ledig...

2009-05-31 @ 18:33:28
Postat av: erika

Ja eller hur. Fast såhär brukar jag ha det även när jag inte är gravid..


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits