Ultraljud



Liten läpp har blivit stor knölsvan. Man kan väl säga att Bullpaddan (som Erik så snällt kallar ungen) har ärvt sin moders kran. Ungen såg så kul ut att vi brast ut i skratt hos ultraljudsköterskan. Snälla föräldrar, börja med lyteskomik redan innan man har blivit född ens en gång! Av den stora läppen var nu en liten fläskis kvar. Han/hon väger 2004 g och har 6 cm långa fötter. När H*n föds kommer vikten att vara 3500 g enligt beräkningarna. Blir nog till att ta med kläder i storlek större än  vad Henny hade till förlossningen. Men alltså, näsan! Haha!

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Men vad är det där som hänger ner från kinderna på den?

Postat av: erika

det är armarna fast i genomskärning. Ultraljud är helt sjukt!

2009-05-05 @ 22:13:41
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Martina

Haha! Vilken goding! Jag hälsar genast välkommen till häxnäsornas förening! Medlemmar: Du, jag och Jullan. Numera även Svahn jr.

2009-05-05 @ 23:01:29
Postat av: kari

Å andra sidan vägde Henny vad jag minns ännu lite mer än 2004 vid det besöket, och var också beräknad till ca 3500 vid födseln...

2009-05-06 @ 10:13:51
Postat av: kari

Jag skrev ju nyss, det har försvunnit. Nåväl, de snodde ju alla mina ul-papper på förlossningen, men jag har skrivit lite dagbok. Henny vägde minsann 2114 g på detta ultraljudet, planerad som fetto, men blev en spinkis trots allt. Såg även att mitt magmått första gången det mättes var 22 cm. Sista mätningen två veckor innan hon kom var magen 30 cm. Ja, det var lite oviktigt vetande det.

2009-05-06 @ 10:29:29
Postat av: erika

haha fetto. Men asså, 22 cm var väl mitt sf-mått i vecka tre eller så. Första gången de mätte var det 26 har jag för mig. Sen var det 30, och nu senast 31. Bambalorum på mig. Fast fortfarande får jag kommentarer som "Nämen! Jag tänkte du skulle föda i augusti, du har ju en pytteliten mage!". Fick du några ansiktsbilder på Hennyhen på ul2?

2009-05-06 @ 10:36:12
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Det här ser ut som en underbar liten bäbis.Det är fint med ett karaktärsfullt utseende.Tänk bara på Theodor Gade som föddes med en sådan näsa.Han är ju söt som ett sockertroll.

2009-05-06 @ 15:31:28
Postat av: Kristin

Jag tror din bäbis är elefantmannen.

2009-05-06 @ 15:54:02
URL: http://volpina.blogg.se/
Postat av: erika

haha! Tur att elefant är mitt favoritdjur dårå.



Och ja, Theodor är ju en av de sötare!

2009-05-06 @ 16:00:30
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Malin ( Eriks syrra)

Mormor hann före, så jag kan bara instämma i att T hade världens jättekran som nyfödd. Någongång i tvåårsåldern hade han vuxit i den. Nu är näsan nästintill näpen. Läppen/Kranen ser riktigt söt ut, för övrigt.

2009-05-06 @ 19:48:09
Postat av: kari

Nej, H låg med händerna framför ansiktet, så det blev inga bilder andra gången. Näsan blir nog en fin unge.

2009-05-06 @ 21:45:58
Postat av: mirijam

Men hallå! Var är världen på väg?

Jag visste inte ens att det fanns någon som hette ANSIKTSBILDER på ultraljud. Jag får väl också ta och bli på smällen så att jag lär mig lite om bäbisvärlden.

2009-05-07 @ 15:45:11
URL: http://mirijam.blogspot.com/
Postat av: erika

Du kan inte ens ANA vilka nymodigheter det finns. Skärmen man ser ungen på är så stor att man undrar var man köper popcorn!

2009-05-07 @ 23:01:43
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits