Bokunge

Till vildingarnas land måste vara en av de vackraste barnböckerna. Jag tyckte den var både läskig och obehaglig när jag var liten. Den var lite som att se en bilolycka. Man vill inte men dras ändå till att stå kvar och titta. När jag började på Bivil och såg en jättestor vildingplansch i biblioteket på instu blev jag ändå väldigt nostalgisk. Någonstans förstod jag nog att det var något extra med den där boken. Iallafall, nu finns den som film. Jag har inte sett den ännu men lyssnar på soundtracket nästan varje dag. Om bara det i sig är så bra, hur bra kommer då inte filmen vara?!

 

Vad jag skulle komma till var att den fina sidan Bokunge just nu lottar ut tre ex av boken. Den vill jag såklart vara med och tävla om. Vårt exemplar hemma är nog ganska slitet vid det här laget och ska även delas av fyra barn samt än så länge två barnbarn. Så tjingpax för vinst tack!


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Åh.. Jag har sett filmen och den är helt underbar. :) Måste ses!

2009-11-15 @ 15:41:56
Postat av: annika(fd bivil)

stannande till framför den där affichen på bivil mer än en gång och kände nostalgin. Vi har boken nu visste inte ens att det skulle bli film men den måste ses...

2009-11-15 @ 17:00:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits