Babysim

Vi går inte på babysim i vår familj. Tycker det är både dyrt och onödigt. "Det är mest för föräldrarna", säger vissa. "Barnen behöver inte det". Jag tänker väl mest att det är stimmigt i badhus när man är liten. Jag hatade att bada i badhus när jag var liten. I min bebisbok som mamma har skrivit står det att jag hade tjatat och tjatat om att vi skulle åka till badhuset så mamma åkte dit med mig och Kaj, vi var typ två och fem, och när vi kom dit hann vi leka i bassängen i bara tio minuter innan vi var så frusna att vi fick gå upp och basta. Lönt. Nä, inga barn i badhus på ett bra tag. Bada hemma däremot är en helt annan sak. Då blir det familjefest! Set älskar att simma/flyta omkring i vattnet. Det räcker att man håller under hans huvud, resten bara flyter som en liten kork. Så här är dagens bild: tremånadersdoppet!


Kommentarer:
Postat av: Marika

Gud vilka fina ögon Set har!

2009-10-19 @ 00:56:12
Postat av: Martina

Hahahaha jag gillar Eriks strategiskt utplacerade hand över skrevet. Kom igen Erik, show us the goods!

2009-10-19 @ 08:15:15
Postat av: Clary

Å vad det ser gott ut.

2009-10-19 @ 11:19:54
Postat av: kari

Som vanligt, den sötaste lillpöjken i världen. Viss likhet mer Erik kan anas. Ja Erik, du är rätt söt du med.

2009-10-19 @ 12:41:54
Postat av: josefin

Jag tyckte babysim var skoj och inte så värst stimmigt, då det var en liten bassäng och bara bebisar och föräldrar. Klart man fick höra lite barnskrik men inte så det störde. Fast å andra sidan så har vi ju inget badkar.

Postat av: erika

Josefin: Du har säkert rätt, vi hade säkert gillat det om vi hade gått på det. Jag har mest för mig att det är långa köer i Malmö (fast ni gick väl här eller?) och att det är dyrt. Plus det där med att passa tider och inte-bajsa-i-vattnet-ångest. På Set alltså, inte jag. :D

2009-10-19 @ 19:39:07
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits