Dummerjöns, thats me

Det började bli kväll, det var pyjamas på, det var snart läggdags. Men det var också diskdags och dammsugningsdags om vi skulle uppnå någon form av fredagsmys. Fanns bara en sak att göra. Selen på ryggen och ungen däri. Ett problem bara, hans nacke är inte tillräckligt stabil för att han ska kunna sitta på ryggen ännu. Och se, mina vänner och alla som jag känner, här kommer det fina i kråksången. Likt Dummerjöns är ju både jag och Erik samlare av diverse skit. Till exempel små bitar av gamla liggunderlag, som till exempel passade som en liten hand i en liten handske bakom ryggen på Settspett. Han satt som om vore han själv en liten hand i en liten handske. Disken blev diskad, golvet blev dammsugat, maten blev lagad och filmen blev sedd. Nu ska jag börja på Anna Jörgensdotters senaste roman.

 

Ps: tittar man noga på bilden ser man att Set nog alltså INTE har ärvt min näsa.


Kommentarer:
Postat av: ma

...så fiffigt o finurligt o bra...får hålla med om att en viss tid i livet är det bra att samla på braåhasaker, men sen när Seten är utflugen är det dags att rensa i röran; fengsåja, eller som faren säger shinnfejna!!!

nä inte näsan, men ögonen i alla fal, ögonen!

2009-11-02 @ 13:55:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits