Möre

Ett helt vanligt vardagsrum med en väska som ligger och strösslar. Den trillade och det lät mystiskt. Bäst att kolla.

 

Amen, däri låg ju Möre! (Alltså: han har legat däri typ två timmar nu. Crazycat)

 

Så kör vi några frågor på det!

 

Du heter:

Erika

Smeknamn: Pik, Egan, Eraich, Sis, Honey m.fl.

Låt som när du är ledsen sörjer till: Hm.. förr var det nog Håkan, tex denna eller denna,  plus fina liveversioner av låtar, tex denna. Fast nu vet jag inte, finns ju tusentals för bövelen. Denna tex. Det är en fin linje mellan att sörja och att bli riktigt lycklig av musik.

Vad tror folk om dig? Kanske att jag är en lat slarvis som aldrig får något gjort. Och att jag är en svartsjuk martyr.

Stämmer det? Well.. ja det gör det väl i de flesta fallen.. :c

Vad får du oftast komplimanger för? Haha, att jag är en så naturlig mamma kanske. Att jag tar fina bilder också. Och ibland att jag skriver bra och roligt. Det är min favvokomplimang.

Vad säger du för att imponera på någon? Att jag har alla skivorna med Bear Quartet! :D Nä men phutja, jag säger jämt så mycket för att imponera. Dock vet jag inte om någon blir imponerad, men det är en annan sak.
Hur imponerar man på dig?
Genom att ha humor, självdistans, tycka om att leva sitt liv och framförallt ha humor.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, fast bara åt min egen förträfflighet.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?
Raderar dem oftast direkt, men i det senast sparade står det: "Sweet! Någon speciell tid man får dyka upp eller höras imorgon?"

Var bor du? Malmö

Trivs du där? Ja fast jag längtar efter ett hus vid havet där jag kan höra alla måsarna.

Äger du några Converse: Nej

Brukar du bli för full: Inte nuförtin när jag är en förståndig moder. Men innan, jösses! ;)

Är du allergisk mot något: Ickje!

Har du haft sex idag: Ickje! :o

Nästa mål i ditt liv: Skaffa hus, bil och jobb. Och ta motorcykelkörkort och skaffa en motorcykel. Och kanske en unge till.

Hur svarar du i mobilen: Hejdeerika. (Eller om det är på mobilen och jag känner personen "Haleoja")

Vem ringde du senast? Erik

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: I ytterfacken på ryggsäcken... bredvid katternas korg i köket.

Antal timmar sömn inatt: Hm.. 6 blev det nog. Dock inte sammanhängande.

Sov du ensam: Nej med min kille och mitt barn och Möre.

Brukar du komma i tid: Om det är något megaviktigt, tex gå till doktorn eller på jobbintervju. Annars, nää.

När mår du bra: När jag får sörfa oavbrutet. :D Nä jag menar när jag har gått en lång promme i kylan och får komma in och sätta mig vid en brasa med en kopp kaffe i näven. Eller när jag är på en riktigt bra konsert.

När blev du fotad senast: Igår utanför doktorn. Eller var det i förrgår?

Hur känner du dig nu: Varm, törstig, trött i ögonen, lite träningsvärkig efter spinningen.

Vanligaste färg på dina kläder: Lila och svart och blå och brun och grå

Vad tycker du om fötter: Gillar inte att få andras fötter på mig. Gillar att pilla loss fnas från mina egna. Älskar det faktiskt.

Vad saknar du: Jobb, hus, bil, motorcykelkörkort, faktiskt riktigt körkort, tisdagspromme, EPÖ, KB, Bio på Spegeln, att kunna cykla långa rundor, Bea och Kari, mjölk till frukostkaffet imorgon.

Hade du en bra kväll igår: Japp. Vi kollade på Its always sunny in Philadelphia och Set somnade av sig själv.

Favoritdryck på morgonen: Kaffe

Rakar du benen: Nej

När brukar du oftast gå och lägga dig: Allra senast halv två. Oftast runt ett.

Är du blyg? Tja ibland. Tex i sammanhang där jag inte känner mer än typ en, där blir jag nog ett plåster på den.

Sysslar du med någon idrott:
Eh, har gått på spinning två gånger denna veckan!

Vill du hellre ha mail än brev: Mail. Då blir det inte så mycket meck med att svara.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nä. Jag tror på attraktion vid första ögonkastet.

Har du spytt offentligt: Var har jag INTE spytt?

Är du nöjd med ditt liv: Jovars, hade inte suttit fel med ett jobb och ett hus också bara.

Är du bortskämd: Är inte alla i I-landet bortskämda?

Vad gör du i morgon: stiger upp, ammar (många gånger under dagen), söver barnet, äter frukke, dricker kaffe, diskar, går en sväng, kommer hem och äter lunch, spelar fiol (tror jag) med Helena och Maja, äter middag, kollar på Its always sunny in Philadelphia, surfar, bloggar, lägger mig.

Vad är det värsta du vet? Klibbiga kalla tår med vassa naglar på pyttesmå fötter som sparkväcker mig på morgonen, Eriks väckarklocka när den ringer och väcker mig på morgonen, kattklor som skrapar mot saker och väcker mig på morgonen. Morgonen helt enkelt.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Kanske några hundra. Beror på hur mycket mat jag handlar.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?
Ewan McGregor, men det säger jag bara för att jag är inne i något wierd älsk för honom.

Vad längtar du till? När jag har en öppen spis.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Japp

Vad använder du för shampoo? Honungsschampo från Bodyshop. Luktar wunderbaar.

Vad är det finaste du fått?
Hm.. fick jag Set eller skaffade jag honom?

Hur gammal är du: 27

Du samlar på: koppar

Gröna eller röda äppeln: röda

Vem ringer du när du är arg/ledsen: ringer? eeh. Gör folk det nuförtin? Så 1900-tal.

Gillar du golf: jag älskar golfspelet på wii.

Vilken tid gick du upp idag: 10.00

Har du sovit i din egna säng inatt: Japp

Har du strumpor på dig nu:
Nepp

Är det okej att gråta: haha klart det är, fast jag gör aldrig det nästan.

När grät du senast: När Rolf-katt dog

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa ett hus vid havet där jag kunde höra alla måsarna

Bär du glasögon eller linser: Glasögon

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Neje! Jisses, märken är nog det jag bryr mig minst om i denna värld. Utom Clarks skor.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: samma som på vardagar, vid tio.

Vill du gifta dig: Ja nån gång eventuellt.

Vill du ha barn: Japp

Solar du ofta: På sommaren JA, i solarium NÄ.

Är du bra på att laga mat: Jag tycker det själv men Erik gillar inte min mat (eftersom den är i princip rå och fullständigt okryddad)

Är du flygrädd:

Hur vig är du: Lite lagom sådär. Varken ballerina eller trästubbe.

Är du musikalisk? Jajjemen.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten eller apelsinjuice. Ibland varma dagar vill jag ha en iskall fanta.

Tror du på ett liv efter döden: Nope

Tycker du om sushi: Föråt mig på det en gång när jag köpte med mig en fulsushi till stranden en supervarm dag. Mådde illa flera timmar efteråt.

Vad äter du helst när du ser på film: snarr. Kvittar vad. Popcorn, chibbe, lösgodis, whatever.

Bor dina föräldrar tillsammans: Japp

Har du tandläkarskräck:

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Phu, inte vad jag kan minnas. Men det måste väl ha hänt?

Biter du på naglarna: Japp. Har inte klippt dem sen jag var typ elva.

Senaste låt du hörde: Phoebe med Willard Grant Conspiracy


Kommentarer:
Postat av: Bea

Å, EPÖ, jag saknar också EPÖ. Och dig sis.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits