babygym

Set somnade det första han gjorde när han idag för första gången fick ligga i ett babygym. Jag lade honom på mage och där sov han gott ett slag. Bättre gick det för Billy, hon lekte med de olika leksakerna som finns däri. Sen har hon förvisso också sovit i det hela kvällen. Kanske är det ett sovgym.

 

Hyresvärden har satt på värmen ikväll. Eftersom våra element är av det dåliga slaget är det alltså knallvarmt härinne nu och lär så förbli ungefär till maj nästa år. Som om det inte vore nog med solen som strålar in värme varje eftermiddag.

 

Idag har jag och Set gått med barnvagnen på stan och jag slogs av hur mycket jag tycker om Malmö. Det är verkligen en perfekt liten stad. Alldeles perfekt storlek. Jag känner verkligen ingen dragning till något större och larmigare. Vissa människor är av det slag att de hela tiden växer ur staden där de bor och måste söka sig till större metropoler. Jag är fullkomligt nöjd med att ha bott i Malmö sedan jag flyttade hemifrån. Nu är detta mitt hem. Längtar jag efter någonting är det ut på landet, men då ska det vara i skåne med en relativ närhet till Malmö. Om vi bara kunde få en inkomst så vi kunde sätta igång med allt det där som vi längtar efter. Jag tycker att väntan börjar bli lååång.


Kommentarer:
Postat av: Kristin

När jag kom hem från Växjö och Norrköping förra helgen kände jag samma sak. Shit vad jag gillar Malmö! Och tänk att man kan få en lgh mitt i centrum, på gågatan, som inte ens är särskilt dyr. Det går nog inte vare sig i sthlm eller gbg, då får man nöja sig med att bo i Bergsjön eller Akalla eller någon annan helveteshåla. Nä, Malmö är helt perfekt!

Postat av: Erika H

Skönt när man känner sig sådär hemma på en plats. Längtar själv efter den känslan efter många år av flängande hit och dit. Det kommer nog snart, precis som er inkomst. Man kan ju inte få allt på en gång.

2009-09-08 @ 17:08:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits