Tisdag

Idag var en sån dag när jag var alldeles för trött när jag vaknade och därför irriterades på allt möjligt. Jag irriterade mig på katterna som höll på. Billy hoppade in under vasken under golvet och vägrade komma fram. Orka krypa in och dra fram henne. Hon fick sitta där och sura ett bra tag och under tiden surade jag utanför. Murre höll på och skulle bajsa i badkaret som vanligt. Spolade vatten tills han gav upp och bajsade i lådan. Allt var lite jobbigt. Set gnällde och dreglade ner sina kläder och var därför lite fuktig och klibbig hela tiden. Klibb plus gnäll blev störig irritation hos mig. Och den ständiga tröttheten. Mjölken var slut så jag gjorde inget morgonkaffe heller. Dagen började helt enkelt inte bra.

 

Så jag packade ungen i vagnen och gick på promenad. Vi gick i tre timmar. Jag köpte en liten haklappssjal till Set för 15 pix och vipps var dregelirritationen borta. På kuppen blev han en ytterst modern och moderiktig bebis. Jag köpte en kopp kaffe åt mig och vipps blev jag pigg. Såklart glömde jag kameran (därav en bild på TT från exakt ett år sedan) och såklart hände en massa skoj under promenaden. Tex: Jag gick förbi en liten liten bilverkstad i Sofielund där det jobbade en gammal man som såg ut att ha knegat där sedan 50-talet. Det var Vajjert. Lite senare gick jag förbi en villa där några barn i olika åldrar mellan typ tre och åtta lekte i trädgården. Precis när jag gick förbi hade den minsta killen stuckit sitt huvud genom spjälorna i trappräcket till ytterdörren. Han satt fast och tjöt som en mistlur medan de andra försökte dra loss honom. Haha. Stackars grabb. På väg hem igen såg jag helt plötsligt en katt som var STÖRRE än Murre! När jag tittade lite noggrannare såg jag dock även ett koppel och en tant. Jaha. Ett typiskt exemplar av en "av pangsjonär övergödd innekatt". Såklart.

 

Nå; jag hoppas på en humörmässigt bättre dag imorgon. Den som vill se fler bilder från vedbodbygget i helgen får kolla på fajsbok.


Kommentarer:
Postat av: kari

Åh, såvida Bea inte har andra presenter på gång, eller misstycker, så kan ni få våra haklappar. Henny har inte behov av dem längre.

2009-09-16 @ 10:10:03
Postat av: erika

fast jag har tre redan så det är lugnt.

Postat av: erika

fast om det behövs fler så gärna, alltså. :)

2009-09-16 @ 12:15:40
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: elna

Men du kanske vill ha en himma-sydd? Jag massproducerar just nu (till följd av babyboom kring mig, eller är det bara åldern?) små kräk- och dregelscarfar med skön-skön fleece på undersidan mot magen och ett snyggt veck på framisdan som får det att se ut som en kulturtantscarf eller bara som att han bor på möllan, och det gör han ju. Nå? Ska'ru ha en? Eller ger man sig in i nån slags konkurrenssituation med systrarna nu?

2009-09-16 @ 12:37:08
Postat av: erika

haha, klart jag vill ha en Elna-made! Hennys gamla är säkert lasiga nu. :)

2009-09-16 @ 13:25:44
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Ja, nä, jag misstycker sannerligen icke emot något. Och jag har heller ingen nyproduktion på gång. Basånivet.

2009-09-16 @ 19:06:37
URL: http://beaware.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits