hår

Så här på ett ungefär ser håret ut idag. Denna gång färgade jag det istället för att tona det. Det var liksom lika bra att bara göra det. Senast jag hade färgat brunt hår var för fem år sedan. Jag färgade det sista gången i augusti 2005 om jag inte minns fel. Hade någon plan om att jag "ville se min naturliga hårfärg" och att "hårfärg är så dåligt för miljön". Det är den ju såklart, men om jag ska sätta mig på miljöbovskalan vad gäller skönhetsprodukter hamnar jag nog ganska långt ner trots allt med mina TOTALT tre mascara och en hårsprayburk genom livet. Ok, lite ögonskugga och gelé kanske också men you get the picture, jag är inte den som är den. Har aldrig provat kräm och puder i fejset, har aldrig i mitt liv provat inpackning i håret, har aldrig haft en "frisyr" som man måste jobba med. Använder inte ens balsam. Så: att gå omkring med min naturliga hårfärg i fem år var mest lite tråkigt. Visst, fint när det blir ljust på sommaren. Men annars mest tradigt. Färg fick det bli. Denna är jag mest nöjd med efter veckans färgbonanza. Känns trygg. Plus att jag känner mig fem år yngre vilket innebär att jag är sugen på Vinylbaren och några flaskor Corona. Mmmmmmm. Corooooona.


Kommentarer:
Postat av: mirijam

Det blev superdupernajs! (för att använda ett minst fem år gammalt uttryck)

Postat av: Martina

Mkt stiligt!

2010-04-08 @ 09:08:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits