Set är fashionista


Murre mår bättre och bättre. Nu kissar han alla sina kiss i lådan och leker med sina buntband som vanligt. Phew. I helgen var Kari och Henny här och hälsade på. Vi var på barnloppis och jag hittade en Bobbycar för 40 pix som jag köpte till Set. Erik renoverade den och nu är den i toptrim. Set älskar den. Och han älskar Henny. Varje morgon satte han sig upp i sängen och ropade "NÄNÄ, NÄNÄ" ut i vardagsrummet där de sov. Sen kravlade han sig ner för sängen och kröp ut till henne. Det är kul nu när de börjar kunna leka ihop, även om Henny är en mycket försiktig ung dam som inte riktigt gillar Sets hårda nypor och vilda sätt.

Vi ändrade sovrutinerna denna helgen. Istället för två sov om dagen kör vi nu ett, efter lunch. Det innebär att han är JÄTTETRÖTT när han äter. Jag måste ladda mina kamerabatterier så vi kan få det på film när han somnar i en tugga, för det är ju för roligt. Andra nyheter är att Set börjar lära sig att gå så smått. Idag tog han tre steg som mest. Det är rekord hittills. Vissa går när de är 8 mån, Set nästan när han är 13,5. För att uppmuntra honom fick han ett par nya skor. Han har ett par ärveskor med de är i storlek 23 och alldeles för stora. Problemet med Sets fötter är att de är så himla tjocka/höga så det är i princip omöjligt att få ner dem i skor. Iallafall köpte vi ett par i storlek 22. Ganska stora men 21:orna var stört omöjliga. De är knallila. Min favvisfärg. Han ser ut som en fashionista. Heter det så? Ytterst läckert iallafall. Bild får bli imorgon. Nu är det läggedags.

Kommentarer:
Postat av: annika(fd bivil)

AjaBaja inga blommor på högtalare

2010-08-31 @ 18:37:02
Postat av: erika

varför?

Postat av: sus

Set får gärna komma och prova "sparkcykeln" som jag fyndade för 20:- i ett gathörn härom veckan! Bara han orkar förstås, hoppas febern har försvunnit. Kram till Setspett och kom hit i helgen!

2010-09-02 @ 21:40:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits