Andra advent

Idagärdetandraadventochdåblirdetandraljusettänt

 

På fredag och lördag ska jag och min kör hålla julkonsert. Kom och se, kom och hör! Det enda problemet (utom att jag inte riktigt kan vissa låtar) är att vi ska ha RÖTT på oss. Alltså inte helt bara rött som i jultomtekostym utan typ en röd tröja eller en röd kjol, med svart tillbehör liksom. Och mitt problem är alltså då att jag inte riktigt äger något rött. Jag söker med ljus och lykta efter en röd kjol. Någon som sett en sådan i någon affär? Jag kollade i lite olika idag och det fanns en endaste röd kjol som var ok. Den fanns på HM. Kunde dock inte köpa den för det var en Hello Kitty-kjol och största storleken var 116. Alltså jag må vara kort, men nå vidare smal midja har jag faktiskt inte längre.

 

Annars är både Set och Erik på bättringsvägen. Set har ätit helt ok idag. Nu börjar dock jag känna mig lite vissen. Skulle vara just typiskt om jag har hållt på att öva en hel höst och sen bli sjuk när det väl är dags för konsert. Ska kurera mig med mycket vitlök samt te med citron.

 

Nu sover barnet och de vuxna ska äta middag och kolla på tejvej. Ajöken.


Kommentarer:
Postat av: Bea

Johns hosta blir bara värre och värre, stackaren. Hoppas inte kidsen mixade sina båda förkylningar nu, till en enda stor megaförkylning, för då lär vi ligga pyrt till allihopa.

Postat av: Sissel

Alltså jag har en väldigt julröd sjal om det skulle krisa...

2010-12-05 @ 21:38:37
Postat av: Jennie

jag räknar ner i veckor..tänker..13 veckor..det låter inte alls så mycket:D trots att det är ända tills mars kvar..

2010-12-05 @ 23:10:54
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com
Postat av: Helena

Undrar om du vill träffa mig på tisdag, har haft jävulsförkylning, dock på väg bort nu. Vill ju inte gärna förstöra för underbara julkonserten. Har en kilt som är rödrutig!

2010-12-06 @ 08:32:20
Postat av: kari

Du kanske kan ha allt svart och så ett par röda clips i öronen eller nått. Ett rött knalligt halsband också kanske.

2010-12-06 @ 12:36:13
Postat av: Kristin

Jag har en röd klänning om du vill låna, man kan ju ha något svart över. Den är väldigt enkel, ärmlös och lite somrig men rätt okej. Fast kort, men du är ju kortare än jag så det gör kanske inget.

2010-12-06 @ 21:32:08
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: erika

Tack alla men nu har det löst sig. Köpte en tröja som jag kan tänka mig att använda även efter konserterna. Men som sagt tack ändå!

2010-12-06 @ 22:07:38
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits