Julgranen och önskelistan



Vad är grejen med att julgranar ser så jäkla mysiga ut i verkligheten men så ledsna ut på bild? Det var stora julgransdagen idag iallafall. Dagen började katastrofalt då jag vaknade och såg mina sista glasögon ligga i två bitar på golvet. Arga mamman blev jag och förblev så en bra stund då han även skulle sätta igång spisplattorna och nästan förstöra grytskåpet också. Med sura steg traskade vi bort till glasögonaffären, valde ut två par på tjugo minuter (det har ALDRIG gått så snabbt för mig att välja glasögon i mitt liv. Hej "låna hem och fråga alla tusen gånger innan jag vågar bestämma mig") och beställde dessa INKLUSIVE försäkring. Sug på den, marodörsunge!! Förresten, den med "slipat" öga, haha, kan se att jag införskaffat fågelsnöret från Indiskan som jag suktat efter så länge. Hittade den på Emmaus för 20 spänn! WIN.

Så förhoppningsvis kommer bland annat dessa glajor att pryda min långa långa näsa inom en kort tid. (Ja, jag har fotat min mobil. Nej, jag vet inte hur man bloggar från telefonen.) Tacka fan för att jag inte har ett jobb just nu, det är sådär snyggt att ha ihoptejpade sneda glasögon på sig. Efter glasögonaffären gick vi till julgransfarbrorn och bad om att få köpa en styck gran. Satte lite i halsen när han sa vad det kostade, men vafan. Är det jul så är det jul. Nu är jag vuxen och har barn så då får jag stå mitt kast. Och grann är den där den står. Obs, det är inte en tjock kudde i gungstolen, det är bara Tjockefetemööre.

Just ja! Önskelistan skulle jag skriva också! Ok, börjar med mig själv: Ett par ögonbryn tack.

Nä, såhär:
Familjen
- Sopskyffel
- Mugholder till barnvagnen
- Kattsandspade (vi fick en jättefin av Pelle en gång men den är tyvärr mest bara fin. Helt omöjligt att plocka bajs och kiss med. Jag bröt för några dagar ut i strejk för att jag avskyr det så mycket)
- Ribbotten och madrass till barnsäng från Ikea, dvs typ 165 lång.
- Påslakan (till barntäcke samt dubbelvuxentäcke)(I fina mönster och färger that is)
- Tripptrappstol

Set
- Kreativitetsgrejer (färger, ritpapper, pärlor, lera osv osv osv)
- Pyjamas (tvådelad)
- Kläder är alltid kul (stl 80 och upp)
- Gosedjur
- Docka
- Böcker
- Verktyg (det han leker mest med just nu är en skruvmejsel som han skruvar på grejer med)

Erika
- Tjejgrejer (ja, jag påverkades oerhört av Sunes jul)(Men alltså krämer, smink, luktagottgrejs, sånt shit)
- Garn (typ allt utom akryl)
- Stickgrejer överlag
- Stickböcker (gärna retro, och typ denna, inte spexiga stickade kakor och sånt)
- Presentkort (bio, kläder, Åhlens)
- Trissingar
- Ippon (Iphone alltså)

Erik
- Lödkolv
- Snygg sjal (han använder bara mina hela tiden)
- Rutig skjorta
- Cowboyskjorta
- Varma sockar
- Bra böcker (dvs faktaböcker om sånt alla andra tycker är tråkigt)
- Täckbyxor

Kommentarer:
Postat av: sus

Pelle överraskar med en kurs i kattsandspadeteknik!

2010-12-14 @ 22:49:37
Postat av: Bea

Jäklar, här skulle det önskas minsann! Jag som var nöjd med att ha kommit på EN sak. Som vi dessutom redan hade...

Postat av: erika

skareva så skareva!



Sus, Pelle är välkommen som kursledare any time!!

2010-12-14 @ 23:04:28
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: ma

kolla hemförsäkringen ang glasögonen, FÖR NI HAR VÄL EN SÅN???????

2010-12-15 @ 07:14:22
Postat av: erika

ja DET har vi, men där är väl självrisken 1500, dvs samma som kostnaden för de nya..

2010-12-15 @ 09:20:49
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

vad är skillnaden på rutig skjorta & cowboy skjorta ??

2010-12-15 @ 09:25:30
Postat av: erika

rutig är rutig, cowboy är mer.. Såhär: http://www.annonsera.se/stockholm-nyn%C3%A4shamn/kl%C3%A4der-_-accessoarer-damkl%C3%A4der/country-western-skjorta.html

2010-12-15 @ 09:31:42
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: erika

nä det funkade inte, provar här då http://www.lonesomepine.se/index.php?ID=355&ProdID=355

2010-12-15 @ 09:32:38
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: mirijam

aj love you! "alltså böcker om sånt andra tycker är tråkigt", hohoho!

2010-12-15 @ 13:15:03
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: Jennie

ni har det så himla mysigt hemma hos er! (är min slutsats efter att ha följt din blogg ett tag & förstorat bilder)

2010-12-15 @ 21:17:24
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits