Fotoblogg (24+1)

Lugnet har lagt sig. Möring lillsmöring sover i grodan ro med sin bästa pappersrosett i famnen. Vad som började som en ytterst händelsefattig dag (Set somnade elva och sov till två varefter vi stack till Rosengård och lånade böcker samt handlade mat) utvecklades till en ganska händelserik kväll. För i affären ringde Erik och talade med ynklig röst: "jag mår så dåååligt". Han bad mig gå till apoteket och köpa meducin för sina bihålor. Ont och ont hade han. Så ont att han fick köra hem från jobbet tidigare och dessutom alldeles yr eftersom ena örat var helt utslaget. När vi lagt på mötte jag två pers med glad uppsyn som undrade om de fick följa med mig och Set ett varv, de var från Sydsvenskan serni. Gjorde reportage om hur det är att gå och handla med sina barn. Det går bra sa jag, men jag var nästan klar där så de följde med till kassan och tog lite bilder. Får se om det blir nåt. Skulle komma i januari isf.

När vi kom hem var Erik tvungen att dra till vårdcentralen. Eftersom de lagt ner typ alla vårdcentraler i stan fick han ta mopeden och köra till Värnhem. Gjorde kanske inte sjukdomen bättre. Där satt han sedan och väntade i två timmar på hjälp och antibiotika. Han kom hem klockan nio och ligger nu utslagen i soffan. Blir inget jobb för denna herrn imorgon, ser man ju.

Istället för kör satte jag mig då och gjorde klart två par sockor. Ett par vuxensockor och ett par bebissockor. Beställningsjobb båda två. Ganska fina tycker jag allt.

Och så var det dags för ny vecka igen. 24+1. Vet inte hur räknaren räknar men nåt sånt. Magen är som synes gigantisk. Nu har jag visserligen min bästaste björnklädströja på mig på bilden (oh what a surprise!) och två sillamackor i magsäcken men ändå. Lillungen sparkar och sparkar och nästa fredag ska vi till MVC på kontroll. Ska bli spännande.

Till sist kan jag meddela att dessa titlar önskar sig Set INTE. Dessa böcker läser jag för honom ungefär 684 gånger varje dag. Det är hans absoluta favoriter. Speciellt Rufus på hundtävling. GAH. Jag blir galen. Jag funderar seriöst på att gömma dem. För det är inte så att detta är vårt hela bokbestånd. Det finns fler som han gärna läser om och om och om och om igen. Men dessa är värst. TACKA GUDARNA FÖR BIBLIOTEK!!

Sist men inte minst: Henny! Två år idag! Puss från moster E!


Kommentarer:
Postat av: Martina

Aaaaw stackars Erik. Alltså vad är det med sovande karlar? De är för göööölliga.

2010-12-08 @ 23:49:40
Postat av: kari

Hahaha, det var den vackraste bilden på Henny du hade i dina gömmor förstår jag. Själv är jag ganska trött på att läsa Per, Ida och Minimum. Om hur barn blir till. Henny älskar, jag avskyr.

2010-12-09 @ 09:35:26
Postat av: erika

haha jag tyckte den var lide freisig. Tradigt med sockersöta bilder jämt liksom. :)

Postat av: Josefin

Gusten gillar också rufus på hundtävling :) tråkigast är det dock när han drar fram gamla pekböcker.. de har ju inte ens någon handling!

2010-12-09 @ 10:03:36
URL: http://www.oskarochjosefin.se
Postat av: Anonym

Yes vilken mage! Värsta supermamman. :) KRAM!

2010-12-09 @ 15:35:18
Postat av: Jennie

tycker du om lila? jag vann en lila klänning på tradera som jag egentligen tycker om men nu när den väl är hemma så är det nog inte riktigt jag ändå. om du är i behov av en skön klänning i lila så får du den gärna

2010-12-11 @ 12:08:11
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com
Postat av: erika

I lööööv the lila! Hur ser den ut? Haha, vadan denna generositet?

2010-12-11 @ 22:36:41
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Jennie

om detta funkar kan du klicka på länken för bild. den tekniska delen av mig är ej så utvecklad ännu så det kanske blir fel. bra du gillar lila. Jag tänker så här, att jag vann den billigt och trodde jag skulle älska den(fast det är ju liksom bara en enkel klänning men det är ganska skönt att ha sådana) och så är den verkligen skön men jag passar helt enkelt inte i den och jag känner inga andra i behov av en rymlig klänning just nu så hämtar andan tänkte jag på dig:)

2010-12-11 @ 23:03:31
URL: http://mega.tradera.com/087/112559087_1.jpg
Postat av: erika

hm.. är den stickad? jag vet inte, det är nog en typisk sån jag känner mig obekväm i (dvs att mina boobs blir som två flodhästar ungefär). Så det får nog bli en tack men nej på den..



Dock: mycket rörd över att du tänkte på mig, do it mooore! :)

2010-12-12 @ 22:25:55
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Meh! Kom igen Erika, den ser väl sketahärlig ut? Och din favvofärg o allt.

2010-12-12 @ 22:33:45
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Jennie

den är liksom fejkstickad. industristickad. så den känns inte alls stickad. Men jag är med dig, själv var det att ärmarna inte riktigt..jag vet inte. de ser lite utsvängda ut. jag tänkte att jag skulle se lite soft ut. Om du ändrar dig så bara hojta:) Annars får jag väl försöka använda ändå. Här ska inga 70 spänn gå till spillo inte! :)

2010-12-12 @ 23:21:00
URL: http://salmiakatfolket.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits