Fredagsmöre



Möre bara: Nu är det fredagsmyys - om det så är det sista jag gör
Det är dags för fredagsmyyys - hoppas inte föräldrarna stöör
.

Fast i våra öron lät det såklart såhär: jam jam jam jam jam jaaaam jam jam jam jam jam jam jaam.

Fast på riktigt lät det såklart mest såhär: [spinn spinn spinn]


En synnerligen tradig fredag. Jag sov ca en timme inatt då Set än vred och än vände på sig. Så vaknade han vid halv sju och det var bara att stiga opp. Tog tillvara på de gyllene orden "sov när bebisen sover" under dagen, vilket förvisso var skönt men resulterade i att jag missade de gigantiche snöflingorna som jag hört ryktas föll i förmiddags. Nå, vi samlade ihop oss på eftermiddagen och gick en sväng. Köpte en vrålfin cykelbarnstol med tillhörande nalle. Tack föräldrarna för den presenten! Kommer ju aldrig våga sätta den på cykeln dock, stolen alltså, med tanke på hur mycket som stjäls i denna stad. Vi får helt enkelt låtsascykla här hemma. Så är det. Och så lagade Erik en vrålgod fredagsstek som vi avnjöt till skidorna. Gött kött, satt säja.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits