Lammungar




Åkte alltså till Edenryd i torsdags. Köpte två trissor till tågresan, vann 25 på den ena. En man på tåget trodde Set var 2-3 månader. Näää, sa jag. Körde till tandläkaren på fredagens morgon, blev med beröm godkänd i munhygien men hade ett hål. Det hade dock inte förändrats på ett och ett halvt år så det fick vara. Bytte inte över till Malmö denna gången heller. Tog en promenad till de små nya lammen hos Holméns. De var gölliga. Lamm måste ju vara ett av de bästa djuren som finns. De låter finast, de är lätta att lyfta och är förbannat söta i ansiktet. På kvällen kom kusinerna och mostern mitt under Sets kvällsbad. Jag hade tagit alldeles för mycket olja i vattnet, det var som att han hade badat i ...typ olja.. eh.. Slibbigt iallafall. På lördagen åkte vi hem igen. Jag glömde ungefär hälften av packningen, inklusive min telefon som mamma fick panikköra till tågstationen. Skrapade vinsttrissen på tåget. Vann igen. Tog en ny på centralen. Nit.

Idag var vi på kalas hos Martina. Fyra vilda hundar, två små barn och åtta vuxna i en liten tvåa. Phu. Men det gick och det var trevligt. Annars var det mest OS och frånvaro av sömn som präglade helgen. Set har varit så trött att han nästan somnat på lekmattan knall och fall. Jag med.

Imorgon: BOKREA!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits