Ge mig något att engageeera mig i!

För ett år sedan åkte jag och Erik skrillor bortanför kullarna. Jag antar att det går nu med, dock inte just där eftersom det är en byggarbetsplats, men jag känner mig inte ens lite sugen på att testa. Det är så kallt och jag är så trött. Det är precis som att jag är en igelkott som har gått i dvala. Idag steg jag tex upp vid åtta eftersom Set var klarvaken och babblade så högt. Men så var jag tvungen att lägga mig igen vid halv elva och sova till halv ett. Vad är jag, en bebis eller? Nä jag måste råda bot på detta beteende. Det får bli en mix av tidig läggning, järnpiller, träning och frukt. Vad sägs om det?

 

Mitt mål med vårterminen är att börja på en ny hobby. Alternativen just nu är indiegympa, keramik eller knyppling. Så alla som läser detta: jag vill hemskt gärna låna eller köpa eller få en knyppeldyna. Om någon har en på lut så hör av er! Både Martina och Erik säger att jag inte får börja på keramik för att det är så himla klyschigt. Det gör mig nästan ännu mer sugen. Man ska inte låta hjärngriller stoppa en från saker. En sak är säker dock: Martina och Erik lär ju INTE få någon egengjord kopp av mig nånsin. Kan de ha. Pff.


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Varför har folk så svårt för klyshor? Kör på keramik vettja. Hur härligt är det inte att kladda med en lerklump... Låter mycket roligare än att sticka sig i fingrarna vid knyppling.

2010-01-05 @ 03:17:48
Postat av: Marika

Vad fan, keramik verkar ju superkul! Hade gärna joinat om jag inte redan var så uppbokad. Ehm, Vad är indiegympa? Imorgon köper jag ett nytt friskis&svettis kort, joina på något?

2010-01-05 @ 09:22:35
Postat av: Clary

Jag föreslår att du skulpterar i lera.Det är häftigt.Du har ju flera modeller: Set,Billy,Murre och Erik.

Du är himla bra på att sticka också så Otto undrar om du kan sticka honom en polotröja.Det behöver inte vara ben (eller armar). Jag ska försöka ta mig upp på vinden, du vet den där jag inte har någon trappa, bara en dörr.Där har jag en massa garner bl.a.

2010-01-05 @ 10:40:44
Postat av: sara

angående tröttheten: jag var likadan innan och sen fick jag skitstarka järntabletter av doktorn och så bara vips! vaken!

värt att testa!

2010-01-05 @ 10:44:03
Postat av: Lilian

Fan ta tröttheten! Jag startade en facebook grupp där man kan gå med och ge mig fotouppdrag i Malmö med omnejd. Barnvagnspromenaderna blir roligare och jag ser stan på ett annat vis när jag letar motiv. Lite extra motion blir det ju oxå. Du ska knyppla tycker jag.

2010-01-05 @ 13:12:10
Postat av: kari

Keramik är rätt dyrt, det kan ju vänta tills om några år när du är välbeställd ingenjörska. Men du kan ju alltid engagera dig lite i Amnesty, eller något annat som är bra både för dig och andra.

2010-01-05 @ 18:14:06
Postat av: Jennie

vad är indiegympa? bra grej, jag ska också skaffa hobby, av något slag. borde träna, men det är sjukt tråkigt. får bli en annan hobby.

Postat av: erika

Nu ska vi se,

Erika H: Ja!

Marika: Ja!

Clary: Ja!

Sara: Ja!

Lilian: Låter skoj, vilka motiv har du fått?

Kari: Jameeeen, Amnesty räknas enligt mig alltså INTE till kreativ hobby - hur bra det än må vara både för mig och andra..

Jennie: Indiegympa är som det låter fast mer att man sätter ihop en kul dans till bra musik. Sen uppträder man på en riktigt dansgolv med riktig Dj. Har alltid drömt om det! Kolla här: __451.aspx?epslanguage=SV&DBID=1417253e-a8d1-4c9f-83b8-cc42fca55afe&avdelningid=1&arrid=28584" rel="nofollow">http://www.sv.se/templates/AvdSearchGustavPage__451.aspx?epslanguage=SV&DBID=1417253e-a8d1-4c9f-83b8-cc42fca55afe&avdelningid=1&arrid=28584

2010-01-05 @ 23:58:16
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: lilian

http://www.facebook.com/group.php?gid=197841065027&ref=ts

2010-01-07 @ 11:22:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits