Lego

Imorgon ska vi inrätta en lekhörna i vardagsrummet. En dag när vi bar ner saker till källaren tog vi tillfället i akt att hämta upp en kasse med Eriks grejer. Vi var ute efter hans legobeskrivningar, men i påsen fanns även skrivböcker, teckningar och räkneböcker från lågstadiet. Ha! Det är visst inte bara jag som dumsamlar på onödiga grejer från barndomen. Anyway, vi har köpt en matta nu - en blå. Vårt hem är alltså om möjligt ännu mer färgglatt! Woho! Den ska vara golv i lekhörnan. Set fick ett gäng muggar som man kan stapla igår när vi var på Ikea. De är också färgglada och vårt hem är som en sprakande smällkaramell. De passar bra på mattan. Men jo just det, legobeskrivningarna. Hahaha. Det är så gulligt att jag dör. Jag gör nu en jämförelse mellan dagens lego och 80-talets.

 

Dagens:

och Eriks:

 

Vad ska man säga? Göllegöllegölle!


Kommentarer:
Postat av: Ebba

Vi älskar också lego och längtar tills man får en unge då man kan gå igenom sitt gamla lego och leka lite med det... Köpte några såna där grå vägplattor på myrorna häromdagen, bara "för att", de var 80-tal. Det gulligaste var att alla gamla legogubbar såg så snälla ut, vilka yrken de än hade. Jättefint kort på Set och mattan också :) Vi har precis köpt en ny matta till vardagsrummet, det var superrea på ikea, 495 kr. Ikea är bra ibland. /Ebba som följer bloggen än.

Postat av: erika

Haha! Vi köpte precis samma matta! Fast här kostade den bara 295. Märkligt..

2010-01-08 @ 20:39:15
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: mirijam

Åh jag och brorsan hade såna sjuka legodagar när vi byggde hur mycket som helst! Jag kommer ihåg att det var lite coolt när dom transparenta bitarna kom, lite modernt liksom...

2010-01-10 @ 14:05:19
URL: http://mirijam.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits