frippedippedipp

Dagens frisyr: kort och rund.

 

Det är så härligt att vakna när solen skiner. Det kommer jag tycka i säkert en månad till innan jag förbannar helvetet för att den stiger upp för tidigt. Men just nu älskar jag den. Just idag fick jag dock sova länge och steg inte upp förrän kvart i tio. Jag hade en tid hos frisören halv elva, serni. En ny frisör som jag aldrig provat innan var det och jag måste säga att jag gillade den. Stolen var bekväm och hon började klippningen med att visa i en katalog hur hon tänkte. Har aldrig varit med om det innan. Och så var hon snäll och visade hur jag skulle använda vax, samt skrattade hon inte åt att jag inte ens äger en fön. Ett enda fail bara. När jag nämnde att jag inte haft denna frippan sen typ i fyran så sa hon: ja det är väl så, när man börjar bli gammal vill man se ut som man gjorde när man var barn. PFF. GAMMAL? Åhja.

 

Set fick följa med Erik på jobbmöte under tiden, så när jag var klar hade jag värsta fria stunden i solen. Köpte en kopp kaffe och satt i Folkets park ett tag. Alltså, om någon känner för att träffa mig nu det närmaste halvåret är nog chansen störst i Folkets park. Iallafall på förmiddagarna. Varannan dag. Perfa park för frulle.


Sen gick vi till BVC på tandläkarinformation. Det var tre barn med föräldrar totalt och ska jag sätta en rubrik på träffen blir det "tänder for dummies". Gullan, ja hon hette verkligen så, visade bilder på saft och kakor och sa att detta ska ni inte ge era barn. Nää, sa vi, och suckade lite. Det är väl självklart. Sen skulle man svara på frågor om barnets matvanor. Paret bredvid oss svarade tyst att ungen drack bara saft och juice för den gillade inte vatten. Alla vi andra vände oss långsamt mot dem och väste FAAAASA. Nä det gjorde vi ju såklart inte. Men vi VILLE. Sen fick alla barn varsin tandborste. Gullan, alltså KAN MAN ENS HETA DET, tog bort den rosa när Set skulle dra en för "han är ju pojke". Istället fick han en turkos.

Så var det med det. Följ den spännande fortsättningen imorgon, då går vi till BVC och mäter och väger. Ajöken.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Nice hairdo. Vilken frisör var det? Jag behöver också klippa mig.

Postat av: marika

"ja det är väl så, när man börjar bli gammal vill man se ut som man gjorde när man var barn"



HAHAHHAHHA! guuuuuud jag hade dött & sjunkit ner haha

Skitfin frilla! Var klippte du dig?

2010-03-17 @ 08:25:21
Postat av: Lilian

Kommentar 1: Har en vän som fick rabatt hos frissan för att "Ja, du får det lite billigare, ditt hår är ju så tunt"

Kommentar 2: Träffade Gullan på tandinfo för ett par veckor sedan. Vi var fyra mammor + barn i rummet. En av mammorna talade med aaaningens brytning. Gullan visar överpedagogiska bilder på överkrysssade saftflaskor och säger till mamman med brytningen "Du får gärna räcka upp handen om du inte förstår" ...suck.

2010-03-17 @ 10:29:48
Postat av: erika

Kristin och Marika: det var den nya där eeeeeh vad ska man säga, vid cykelkorsningen vid monbijouskolan. Fattar ni? Kommer inte ihåg vad den heter..



Lilian: Ohh spännande! Hörru, får du gå i nån föräldragrupp? Jag glömde fråga om det idag på BVC, vi fick aldrig börja med det pga svinisen men nu borde man väl kunna dra igång?

2010-03-17 @ 19:33:40
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Lilian

ja, du. Jag har tjatat lite på vår bvc-dam. Har blivit inbjuden till en träff för ca två veckor sedan men kunde inte gå på den. Hon sa att de skulle skicka ut nya inbjudningar snart. Så det kommer väl.



Känns dock som om jag hade behövt dom träffarna mer när lill-ungen var färsk. Jävla svinis. Nu har vi fått tid till vaccinering dessutom. Vad göra?

2010-03-19 @ 20:47:55
Postat av: erika

vi fick också tid till vaccinering när han blev 6 mån men vi struntade i det. Nu är väl faran över liksom?

2010-03-19 @ 21:04:24
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits