lilla fotoskolan

 

Idag ska jag lära er hur man fotar den första härliga vårsolen genom sina fönster - när man äger en bebis och två katter med kladdiga händer och tassar obs obs - efter en lång och slaskig vinter. I MEDLJUS. INTE I MOTLJUS. MEDLJUS. Glöm ej. Detta var en väldigt viktig lektion.

 

Annars har jag ont i huvudet. Jag tror att jag möjligen har druckit för lite vatten idag. Eller kanske gick jag upp för tidigt i morse. Det gjorde alls ingenting dock, det var ju Vasaloppet. Jag har i säkert 15 år i rad varit lika förbannad denna söndag i mars när ingen kan se till att väcka mig i tid. Och i alla år har alla sagt att: jamen vadå, ställ en klocka, vi visste väl inte att du ville se det så gärna. Jo, det ville jag. Jag kan bara inte hjälpa att jag råkar älska att sova. Plus att mitt rum i Edenryd var så litet att luften tog slut så att jag låg där däckad av syrebrist. (Obs: min egen teori. Kan även vara så att jag somnade vid fyra varje natt eftersom jag var tvungen att lyssna på en massa musik först)(Obs: sidospår jag vet).

 

Jag åkte inlines i lördags. Det var premiär för säsongen. Gissa vem som har träningsvärk i rumpan idag? Ojvoj. Plus att jag gjorde situps tills Set började gråta. Han gör det, serni, när jag utstöter ljud som skulle kunna tolkas som att jag lider. Och, serni, det var just vad jag gjorde.

 

Det var väl allt.

 

Ps: vann 50 på fredagstrissen. Tog två nya: nit.


Kommentarer:
Postat av: Bea

Jo du vet att:



Man kan inte äga en katt



Det finns dom som tror att man kan







Man kan inte äga ett träd



Det finns dom som tror att man kan







Man kan inte äga ett barn



Det finns dom som tror att man kan







Detta är mycket viktigt att veta



Om kattor, om träd och om barn.



"En barnvisa för vuxna" av Bernt Rosengren.

Postat av: erika

just just var det den jag tänkte på ela ela tiden när jag skrev!

2010-03-08 @ 16:40:32
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

:)

2010-03-08 @ 17:10:31
URL: http://beaware.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits