Dagens

Cyklade till Svågertorp för att hämta en bygel till barnvagnen som vi beställt på Babyland [insert Stefan Sundströmlåt här]. Set somnade ganska snabbt i cykelsadeln och vaknade inte på hela vändan i affären. Kunde nästan bolla med honom. Han måste ha varit riktigt riktigt trött.

 

Egentligen borde jag berätta först om förmiddagen när jag och Set satt i Folkets park och en bebis kom fram och ville umgås. När bebisens mamma kom för att hämta den tyckte hon att hon kände igen mig och bara; jamen har vi inte gått i samma klass nån gång, typ littvet, modern litteratur? Har ju läst det men nä, inte samma år. Aha ok, kulturvetenskap i Malmö då? Joo förvisso. Eller, du är inte också bibliotekarie? Här tyckte jag att det blev lite FÖR konstigt. Typ spegelbild spegelbild kommer aldrig mer tillbaka. Ungarna var till och med nästan lika gamla. Men vi var faktiskt kursare från kulturvetenskapen. Och så visade det sig att hon är en av tjejerna som skriver på Bokunge, min favvoboksida! Trejvlett!

 

Iallafall:

Tog kaffestund i "grönan lund", så att säga. Sen cyklade vi lång långt (eller dvs hankade på Erik som körde moped. Hej vad det gick!) tills det började regna. Då var vi vid Ica Möllevången. Set hade somnat igen och vaknade inte, igen, på hela vändan. Helt sjukt. Sen var han väldigt vaken tills klockan halv nio. Dammsög hela köksgolvet jättefint. Nästa gång ska vi bestämt plugga i kontakten också.

 

Vuxenmiddagen blev sushi. Den blev riktigt bra, utom att Erik först brände en hel gryta med ris och att det var jasminris som inte smakade så mycket och att sushin öht inte smakade så mycket. Men den blev ju snygg, och det var en bra film vi såg under inmundigandet. Arga män (utan ben) hette den. Svartvit, fransk och ganska tyst men ändå - riktigt rolig. Se den!


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Ååh vad han är sööööt, Settenplätten!!! Jag vill att han kommer och gungar i helgen! Gör det!

2010-05-20 @ 22:16:59
Postat av: erika

ja det kan vi väl nock göra men på söndag i så fall. På lördag ska vi till Falsterbo!

Postat av: sus

söndag blir bra!

2010-05-21 @ 21:54:53
Postat av: erika

eller kanske vi inte kunde det.. Vi får höras helt enkelt.

2010-05-21 @ 23:00:39
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits