Om att köpa

Jag tror att detta fattiga år som vi just lagt bakom oss har påverkat iallafall mig mer än vad jag kan ana. Som varm tröja har jag en gammal Björnklädströja från biljobbet i hamnen. Jag har den på mig dagligen varje gång jag går ut och gärna hemma också, från typ september till maj. Och alla kalla kvällar på sommaren. Efter ett antal år har jag nu tänkt att det kanske är dags att införskaffa ett alternativ. Igår efter Öppna förskolan gick vi en sväng till Mobilia för jag hade sett att en sportaffär hade rea på varma tröjor. Tänkte dessutom kolla Indiskan efter kanske en ny julstjärna.

 

Men ack, det bara gååår inte längre. Jag KAN inte spontanshoppa saker som kostar över 100 kr. Allt känns onödigt efter ett varv i affären. Och dyrt. Kostar något 300 tänker jag bara på allt man skulle kunna göra för samma pengar. Och ikväll skulle vi på resturang för att fira Jons kusin, och hela eftermiddagen ångestade jag över hur dyrt det skulle bli för att sen efter några timmar komma på att ja just det, vi HAR ju pengar nu.

 

Anyways Anyways. Vad jag skulle skriva var att jag fullkomligt älskar Emmaus och Myrorna. Dagens tur gav en bebispulka, ett par vinterskor i gore-tex samt en superfin blå manchesterjacka i storlek 98. Perfa för våren 2012 eller så, haha. Iallafall, allt detta för endast 125 pix. Jag är mycket nöjd.

 

Dessutom kan vi använda förra årets julstjärna även om den är mörkgrön och svintråkig. I guess.

 

Second hand FTW!


Kommentarer:
Postat av: Kristin

Jag är precis som du. Jag får ångest bara jag tänker på att handla annat än det jag verkligen måste ha. Det är det här fattiga året, helt enkelt.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits