Dagens äventyr

Idag gick lilla familjen till Kommendanthuset för att se Brutus Östlings fotoutställning. Den var fin. För biljettpriset fick man även gå på Malmö Museer och Tekniska museet, så vi började med ubåten på Tekniska. Set var i gasen, han gillade speciellt en traktor av plåt. Sen gick vi och tittade på djuren i källaren på Malmö hus. Där gick Set i spinn och vi med för den delen. Bäst var torskarna och de uppstoppade älgarna. Sämst var den uppstoppade kattungen. Hallå, show some respect liksom. Katter står över såntdär med uppstoppning enligt mig. Nä jag skojade bara. Det var lika gött att se den som allt annat.

 

Vi avslutade utflykten med att fika. De vuxna fick te, kaffe och chokladbulle. Barnet fick apelsinmer (han var helt duktig på att hålla och suga själv) samt smaka smulor av bullen. (Extra bra att det utanför fönstret satt en PK-pappa och matade sin unge med medhavd banan och vatten). Vi var klara prick på sekunden när de stängde och då gick vi hem. Sets ögon gick åt två olika håll av alla intryck och han somnade nog ganska lätt ikväll skulle jag tro. Jag vet inte eftersom jag var på vattengympa när dramat utspelade sig.

 

PS: När man går på museum måste man handla något i shopen. Erik stod för dagens inköp. En styck plansch på Tunnan samt en i present till Jon (Texas Adonis) på Draken. Tunnan och Draken är kill-iska och betyder ungefär "stridsflygplan". DS.


Kommentarer:
Postat av: Martina

Asså jag skrikskrattar åt Texas Adonis konstant. Kräver att det får vara med i varenda inlägg hädanefter

Postat av: Oddgabrielle

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-04-15 @ 09:40:48
URL: http://oddgabrielle.blog16.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits