Måla

När Set fyllde ett fick han vattenfärger av Kari och Henny. Idag, när Erik skulle hålla på och meka med moppen i verkstaden, plockade jag fram dem för premiärmålning. Måste säga att han var rätt dålig på det. Det är ok för denna gången, det var ju trots allt första gången, men till nästa gång förväntar jag mig att han iallafall fattar att man ska doppa penseln i vattnet och sen i färgen och sen MÅLA PÅ PAPPRET, istället för som idag bara doppa i vatten och sen i färgen och sen i vattnet och sen i färgen och sen i vattnet och sen i färgen osvosv. Han SLÖSAR.

 

När vi var klara hoppade jag i träningskläderna och så cyklade jag och Set till kullarna där jag intervalltränade genom att springa upp och ner för en hög (eller ja nä, ganska låg faktiskt) kulle samtidigt som Set skrek efter mig som en stucken gris. Det gick bättre för honom när han fick pilla med cykellåset. Det gick sämre och sämre för mig dock. Satan vad jobbigt det är att springa i uppförsbacke.

 

En helt annan sak: ska man ge ungen efterrätt efter maten? Bara på kalas? Alltid? Vi ger aldrig Set efterrätt, det kanske är sniket? Å andra sidan förvägrar vi inte honom kakor och bullar när det bjuds på sånt men det gör det ju inte så ofta. Ikväll, när det ändå var fredag och lite extra speciellt, gav vi honom en vindruva. Woho liksom. Äsch jag är inte så orolig egentligen för att han får för lite gött, han lär bli en liten snaskis tids nog. Tex imorgon när vi drar till Österlen med Martina för att fika i Kivik med Bea och John.

 

So long.


Kommentarer:
Postat av: Malin (Eriks syrra)

vi är fast i efterr.ättsträsket, sedan ett par år tillbaka. men regeln i stort sett är; frukt på vardagar och glass/godis/annat tjafs på helgen. känns lite duktigt, men nödvändigt. Dessutom behöver de ofta ett extra kvällsmål. Låt oss kalla det efterrätt. en hel vindruva=fest ; )

2010-10-16 @ 21:29:20
Postat av: mirijam

Hahaha, "han SLÖSAR", så jävla rolig du är alltså, helt ofattbart!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits