om att njuta av skogen



Vi var i skogen och Set hade kul nästan jämt.

Fast ska jag vara ärlig gick det förvånansvärt bra hela helgen. Barnet visade sig från sin bästa sida, nästan jämt - alltså. Den enda som blev riktigt rädd var Erik som fick rejäl kissnoja när han stod i mörkret, redo att släppa loss så att säga, och plötsligt hörde ett dovt grymtande ca tre meter från sig. Det var vildsvin som var ute och bökade på kvällskvisten. Erik kutade in. De kutade bort i skogen.

Jag insåg också att jag är för van vid staden. Så fort det blev mörkt blev jag helmörkrädd när jag skulle pinka. Till och med utedasset blev läskigt. Känns lite löjligt för en lantis som jag. Det är verkligen dags att flytta.

Helgens sämsta: Till resan skaffade jag stickor i storlek 21, som jag alltid velat testa, och ett konstigt garn som jag tänkte skulle bli snyggt som en tröja. När jag sedemera började sticka blev det mest fult. Det får nog bli ett jultomteskägg.

Det var allt. Hejdå.

Kommentarer:
Postat av: Bea

Mittenbilden: uuuuuuuultragull! Längtar efter Skvättet!

Postat av: Malin (Eriks syrra)

Alla bilder: BUUUUUUHUUUU jag längtar också till Fällan. (För er utanför circle of Lomans; st4gan heter Smultronfällan och kallas Fällan).

2010-10-14 @ 20:34:26
Postat av: Malin (Eriks syrra)

Alltså stugan. Inte ett försök till ungdomligt obegripligt chattspråk.

2010-10-14 @ 20:35:24
Postat av: Bea

Haha, Malin, innan jag kom till din andra kommentar så genomfors mitt huvud för en sekund av: St "fore" gan? St "fyr" gan? Vafasen?!

2010-10-14 @ 22:15:06
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: erika

hahahahahaha jag meeed!

2010-10-14 @ 22:26:38
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits