Förkyld

Gör en HannaPee och klappar lide lide granna på Bellan där borta i soffan.

 

Idag vaknade jag med ont i halsen, huvudvärk och skav i kroppen. Attans. Det är jobbigt att vara förkyld, men att vara det med två barn under två år är etter värre. Buhu. Amningen gör ont på samma vis som obehaget att sätta sig på toaringen när man har feber ni vet. Set vill leka och bli buren men jag orkar inte riktigt. Dessutom har jag skeetaont i ländryggen, antagligen av att bära Bella i sjal så mycket. Klag klag och klag.

 

Set hade iallafall sovit idag igen. Dagiset. Fattar ni? Dagis-Set. Hehe. Det enda jag kan klaga på när det kommer till Sets förskolegång är väl att han bryter ihop fullständigt när jag kommer och hämtar honom. Det har hänt båda dagarna när jag hämtar honom vid två. Jag tänker att han kanske äntligen kan släppa garden när jag kommer och att då "kommer alla känslorna på en och samma gång", så att säga. Synd bara att jag typ framstår som värsta onda mamman som ska släpa hem barnet och fängsla honom i källaren samt slå honom med björkris och sticka honom med nålar. Eller jag vet inte, fröknarna kanske har samma teori som jag. Jag hoppas det går över snart iallafall. Vi brukar sitta en stund utanför förskolan och äta banan och kramas lite, sen är han soliga glada söta Set resten av dagen.

 

Nä nu är det te och lästajm. Häj.


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Gött att Set diggar dagis så mycket, även om det får dig att framstå som onda mamman!

2011-04-29 @ 15:19:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits