Om potträning

 

Ikväll har jag, Bella och Näsan varit ute på kvällen. Mycket spännande. Eller tja, vi var hos Maja på sedvanligt tisdagsfiolspel, men ändå. Dagen i övrigt har varit tämligen händelselös. Sov länge (alltså denna vecka äro som ett enda långt SPA!), mötte upp fadern och sonen - dock icke den helige anden - efter förskolan och gick till BVC där det mättes att Bella numer har samma huvudomfång som Set hade när han föddes. Lilla syster lillasyster. Besöket på BVC avslutades med att båda barnen bajsade i sina respektive blöjor. Pinsam odör att lämna till de stackars sköterskorna. På tal om bajs förresten, igår vid pyjamasklädningen satte jag Bella på pottan bara för att det såg så roligt ut och för att vi skulle fota och kunna skratta åt det senare. TRO FAN om hon inte bajsade! I pottan! Två veckor gammal och redan fix och färdig alltså. Jojo. Bilderna togs tyvärr med systemkameran och jag kan fortfarande inte ladda in dem. Måste ta tag i det där snart. Nå. Imorgon ska jag försöka stiga upp innan tolv så jag får något gjort. Tex ringa arbetsförmedlingen och säga att jag fött barn. Ajöken och som sagt, tack för boktipsen!


Kommentarer:
Postat av: kari

Ja, det är bara att köra på :-) Inget kladd i gumpenstumpen, så skönt!!!

2011-04-20 @ 19:34:33
Postat av: kari

Trivs ni med Lunden då? Vem har ni?

2011-04-20 @ 19:35:08
Postat av: Erika

Jovars, de är kanske lite väl väna och timida de där, vi har den äldre kvinnan vahettehonnu Ingrid eller Inger, och så en student. Men det är lugnt och skönt att komma dit om man jämför med familjens hus!

Postat av: kari

Åh, samma som vi hade då. Jag är vän med hennes man på FB...

2011-04-23 @ 21:17:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits