Kalles Klätterträd

Efter förskolan gick vi till stans bästa klätterträd för lite naturaktivitet.

 

Set cyklar med Erik till förskolan och vill prompt ha hjälmen på hemvägen också. Jag tog av honom skorna för att han skulle kunna klättra bättre, men han var så höjdrädd att han bara ville stå på marken ändå. Och marken var stickig. Himla gnäll, tyckte jag, och gav honom spaden. Han hittade sedemera en stor pinne som han lekte att han borrade upp marken med. Blir väl vägarbetare till slut.

 

Jag och kiwin satt mest och tittade på. Vi var i skogen i tre timmar. Sen gick vi hem och åt potatisochpurjolöksoppa och efter det kaffe med baklawa. Det var det. Nu övar vi Bella på att dricka ur flaska och hon har väl fått i sig iallafall två centiliter än så länge. Woho. Alla pyjamasarna ligger blöta i tvättmaskinen så inatt får hon sova i finkläder. Fint ska fin ha. Nu: lästajm.


Kommentarer:
Postat av: Marika

Var ligger skogen?

2011-08-18 @ 22:33:34
Postat av: erika

i pilisen. :D

Postat av: Kristin

Jag funderade också på vilken skog du pratade om men misstänkte att det var parken du syftade på, haha.

2011-08-18 @ 23:12:23
URL: http://kristinosterberg.blogspot.com
Postat av: erika

det finns träd och kisar man kan man iallafall låtsas som att man är ute i skogen!

2011-08-18 @ 23:14:40
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits