trean och konfettiregn

I fredags kom den, sommarens sista suck. Jag tog med barnen och gick till stranden. Oherhört svettigt och aldrig i mitt liv har jag upplevt något så underbart som när jag dök i på ett folktomt trean i Västra hamnen. 17 grader i vattnet, tre meter djupt och ja, det VAR som en vicks blå-reklam. Dök i och dök i och dök i som om det inte fanns någon morgondag och det var fantastiskt, men första doppet var det allra bästa.

 

Det sämsta med trean: avsaknaden av skugga. Bella fick ligga och gassa i solen medan jag badade. Because im worth it. Mohaha. Nå, hon dör nog inte av lite sol. Kunde ju inte gärna lagt henne bakom muren på en sten. Set sov i vagnen undertiden btw. När jag var klar var hon varm som en liten bastusten så då doppade jag i henne också, fast bara benen. Det gillade hon.

 

Obligatorisk bild på TURNING THOOOOORSO

 

Obligatorisk bild på mina njutande fötter. Så, då var det sagt. Ni fattar att jag älskar trean va? Och att det är kass att bada där med barn? Och att man badar där bäst under "icke högsäsong"? Ok, då kan vi gå vidare.

 

Obs vi var först på ribban så Set fick gräva. Därav min fullständiga svettighet innan jag hoppade i alltså alltså.

 

Bella stod som framför en kuliss, men det var havet på riktigt.

 

På kvällen såg vi Arkens sista spelning i Malmö. Det var ett enda långt adjö till ungdomen samt ett konstaterande att vi nu bott i Malmö i tio år i år. Jubileum! (Plus, konfettiregn! Mitt livs första!!)

 

Och sen nästa dag blev det höst och här är vi nu. Bella kan nästan sitta själv men blir svårare och svårare att söva om kvällen. Set har börjat sjunga med i godnattvisorna och det är så sött att jag nästan dör. Imorgon är det vardag igen men först blir det filmtajm.

 


Kommentarer:
Postat av: mamo

tack för denna lilla rapport...längtar efter er

2011-08-29 @ 07:33:17
Postat av: Helena

Snart dags att sjunga med när vi spelar-vi får traggla låtarna bättre bara :)

2011-08-29 @ 21:10:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits