32+2 och Dagisplats!

Så damp då äntligen brevet ner. Set har fått dagisplats! Men gissa om jag satte i halsen (hade jag varit Kalijanka hade jag sagt KVACK!) när jag läste vilket datum han ska börja. Vi bad alltså om inskolningsstart 11/1. Det blev 1/4. FÖRSTA APRIL! Ponera att jag faktiskt föder barn på utsatt tid (as if!). Då kommer alltså Set börja på dagis när jag bara precis har kommit hem från BB. Vilken kul chock det kommer bli i hans lilla värld. "Nä Set, nu har vi ett nytt barn så du får gå ensam till dagis så vi slipper dig!". Typ. Jösses så arg jag var igår. Ringde till DSB igår och ifrågasatte och hon bara "nä vi kan inte göra något, men du kan ju snacka med dagiset om att skjuta upp inskolningen nån vecka". Thats it. Haha, jag började förresten med att googla förskolan. Fick upp detta: Barnens säkerhet hotades. Råttor, kanyler och slagsmål tvingade rektorn att stänga förskolan Äpplet på området Seved i Malmö. Nå, nu ska de dock flytta till nyuppsatta moduler på Södervärn samt göra nya avdelningar (med massinskolning, woho..) så den ska inte ligga på Seved längre. Hela förskolan öppnar alltså första april så han kan inte skolas in nån vecka tidigare heller.

 

Menmen. Vi gilla-la-la-lar läget, som Schulman hade sagt. Det ska nock lösa sig till det bästa. Det räckte med att vara förbannad en dag. Orka vara det längre. Tänk bara, det kommer tex att vara vår när han börjar, vilket betyder att vi inte behöver köpa en massa skalkläder som jag har förstått att barn på dagis ska ha. Nu räcker det med gympadojor och tjock tröja (vilket han förvisso har redan nu, men nu åker han mest vagn när vi är ute). Dessutom är ju Erik ledig två veckor när bebisen föds så då får han väl lägga dem på att skola in på dagis. Jag tänker då icke ut och gå då kan jag ju säga!

 

Bra sak med förskolan: den heter Äpplet och har tre avdelningar, Masken, Kärnan och Skrutten. HOPPAS han får gå på Skrutten! Världens roligaste namn JÖÖÖ!

Ja så var det även en ny vecka, 33. Kanske ska återkomma efter ultraljudet när vi har mer spännande att berätta men jag kan meddela att den nog börjar borra sig neråt nu för det ilar en del i bäckenet och sådär. Äsch, jag är skitdålig på att gravidblogga denna gång, det är bara att konstatera. Nu är det läggedags och imorgon ska vi lämna tillbaka ungefär femhundraåttiotvå pekböcker till biblioteket. Samt låna nya skulle jag tro. Såå... Bellevue kanske?!


Kommentarer:
Postat av: Erika H

Det är nog mest föräldrar som tänker på det där med timing för när deras barn ska börja på dagis. Visst är det kusligt att börja på dagis, men Set blir ju stora pojken och det kan nog bli en väldigt positiv upplevelse för honom om man gör det till det. Även om han kommer gråta när ni lämnar honom för första gången... ;) (Sorry för att låta som gamla tanten.)

2011-02-03 @ 15:27:59
Postat av: Anonym

äsch vadå, seved är bästa stället ju! kungen kommer hit snart

2011-02-08 @ 23:00:08

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits