35+1

Magen plus skräckkatten Billy. Köpte en prickig kjol på Indiskan som går högt i midjan, till att ha som gördel i vår tänkte jag. Det är den på bilden. I övrigt längtar jag tills på måndag när det är MVC igen. Skippade ju förra gången så det ska bli kul att få lite uppdatering på magfronten. Jag tror den har fixerat huvudet nu för det börjar bli ganska jobbigt att gå, åtminstone snabbt. Idag tog vi bussen ner på stan. Första gången ever ungefär. Kändes väldigt värt det dock. Först handlade jag böcker på bokrean (ett måste) och sen drog vi till bibblan. Set fick gå själv dit genom gamla kyrkogården vid Gustav. Det roliga var att han Å DET BESTÄMDASTE skulle ha fel sko på fel fot när vi klädde på oss så det såg helt galet ut när han vinglade fram. På bibblan blev ett syskonpar (flicka typ åtta och pojke typ fyra) helt betuttade i Set och vice versa. Det var pussar och kramar och sagoläsning och kånkande i eviga tider tills deras mamma kom och drog hem dem. Set slogs inte en enda gång. WIN!

 

Bokreaskörden. Får väl göra ett presentskåp nu så att jag kan ge dem i olika former av presenter. Tex Den ledsna bebin kan Set få när nyfödningen bara gråter och gråter, osv. Dagboken tänkte jag att jag skulle skriva i från och med nu, berätta om barnen dag för dag. Några meningar bara. Sounds good? Idag kan jag till exempel skriva att jag och Set skulle rita. Jag började instinktivt rita en svart traktor, men så plingade genusjävulen till och så började jag istället på en tjej med rosa klänning. Då plingade genusjävulen extra högt så allt sket sig. Det fick bli en rosa traktor och en flicka med mörkblå klänning. Haha. Fällorna alltså. FÄLLORNA. Set ritade lite på mattan  under tiden och sket fullständigt i mina bryderier.

 

Så vad håller Erik på med nuförtiden? Tja, imorgon är det tex hans tur att bjussa på fredagsfika. De andra på hans avdelning brukar, när det är deras tur, gå bort till Ica Maxi och köpa en kaka i nån paus. Erik lägger hela torsdagskvällen på att baka. Förra gången var det morotskaka, denna gång är det kanelisar. Han håller alltså fortfarande på. Först gjorde han en laddning pizza. Han gör nämligen även storkok istället för att äta köpemat till lunch varje dag. Han är en haaandyman, som The Knife skulle sjungt.


Kommentarer:
Postat av: marika

"Set slogs inte en enda gång. WIN! "



Hihi PRECIS SÅ kände & tänkte jag också när evert kunde springa lös med andra hundar utan han började mobba någon annan. (inte för jag jämför ditt barn med min hund.... men ändå, kul! )

2011-02-25 @ 00:33:34
Postat av: marika

"Set slogs inte en enda gång. WIN! "



Hihi PRECIS SÅ kände & tänkte jag också när evert kunde springa lös med andra hundar utan han började mobba någon annan. (inte för jag jämför ditt barn med min hund.... men ändå, kul! )

2011-02-25 @ 00:33:53
Postat av: marika

oh näääää. dubbelt upp..

2011-02-25 @ 00:34:28
Postat av: Erika H

Ja, den där förbaskade genusjäveln. Känner redan nu att det kommer vara supersvårt att göra rätt. Plan nummer ett är i alla fall att inte klippa av några bebislockar oavsett om det blir en kille eller tjej.

2011-02-25 @ 15:25:27
Postat av: Clary

Erika du ser helt underbar ut i din fina mage och prickiga kjol och det är inte utan att jag känner mig stolt över min bakande son.

Postat av: Helena

Snygg-Erika! Ett under att din rygg pallar med den där magen alltså. Roligt det där om skor på fel fot. Undrar om han lärde sig nånting av promenaden den lille Set eller om han tyckte det funkade minst lika bra och det blir likadant fler gånger...

2011-02-27 @ 19:11:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits