Helgen som gått


Helgen inleddes i fredags med att Martina firade sin födelsedag på Brogatan. Jag var alltså ute och ölade för första gången på tre evigheter. Eller, ölade och ölade. Drack en kopp kaffe, två glas vatten och en lättöl då den alkoholfria var slut. Men trevligt var det tamigfan. Längtar tills jag får dricka min första riktiga öl sen när ungen är ute. Jösses så fint det ska bli. I lördags ville Erik hemskt gärna ut på picknick. Han fattar inte att det är permafrost och sibirisk vinter ute. Kokte kaffe och packade ner bullar gjorde han, sen fick vi andra snällt följa med ut. Set hade det gött, sov hela utflykten nedbäddad i den varma vagnen. Jag frös lite ihjäl där ute på Ön i det fnasiga vintergräset. Såhär i efterhand kan jag hålla med om att det var trevligt, men just där och då var det HIMLA skönt när vi steg på den varma bussen på väg hem.


Idag var det min tur att stiga upp. Jag och Set åt lyxfrulle med  kokt ägg och juice, sen tog vi en tur till folkets park. Spanade in skridskoåkarna, spanade in hästarna samt spanade in sanden som Set grävde i tills han var stelfrusen. Jag med för den delen. Vad är upp med denna vintern? Det har varit minusgrader nu i minst tre månader! Jag står inte uuut. Så vi gick hem och tinade upp oss. Erik vaknade, vi åt lunch och jag kollade skidor. Sen gick vi en sväng till Enskifteshagen aka världens bästa lekplats och lekte ett tag. När Set hade blå kinder traskade vi hem igen och lekte med dockan (den fick smaka både avokado och vatten. Snällt Set.) och kollade bebiskläder till BB-väskan. Otroligt hur små de är.

Det var det. Imorgon ska jag till MVC och på tisdag ska Set till BVC. Sen är det släktkalas för hela slanten resten av veckan. Och barnteater, om jag kan minnas när det var. Onsdag möjligen.

Kommentarer:
Postat av: Hemliga Malin

Gräs, jag vill också göra utflykter och sitta i gräs! Jag är galet avundsjuk ska du veta, här är det bara vitt så långt ögat når.

2011-02-28 @ 08:11:02
Postat av: Erika H

Finns nog inget mysigare än att ge sig ut på spontanutflykter! Ja, det skulle väl kanske vara att komma hem igen när man är stelfrusen i så fall.

2011-02-28 @ 15:29:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits