Om den långa madrassen

Jo det var alltså som så att madrassen hade en egen liten historia för sig. Jag skrev igår att allting under dagen hade tagit oerhört lång tid. Så gjorde även madrassinköpet. Stod och spinkade (tittade på) madrasser på barnavdelningen, såna som passar till växasängar, och de var värsta flashiga lyxmadrasserna allesammans. Minns när jag var barn så tunna madrasserna var då. Herregud ungen väger tio kilo, det är inte som att han behöver tryckavlastning direkt. Försökte leta efter en hjälpare men ingen fanns där. Efter tre hundra år kom en förbi som inte jobbade på barnavdelningen men hon hjälpte mig och sa att den enklaste var slut. Typiskt. Orka åka tillbaka om en vecka, köper jag en del vill jag ha alla nu nu nu. Jag och Bea kläckte då en superidé, nämligen att det skulle kunna finnas enkla på vuxenavdelningen. Efter femtioåtta rundor hit och dit och hit och dit hela hela tiden hittade vi slutligen en tunn jävel, billigast av alla, på vuxenavdelningen. Nere på lagret tog det ungefär fyrtiotre år för en hjälpare att hitta madrassjävelen men till sist var den i hamn. Så, det är MÅHÄNDA lite fult att vika en för lång madrass i en för kort säng. Men det är mysigt! Hade jag varit barn hade jag älskat det. Och dessutom slipper vi köpa nya underlakan i specialstorlek. WIN!

 

Var för övrigt på MVC idag för att kolla diabetes. Det gick alldeles utmärkt med allt. Hade perfekta värden på sockret. Järnvärdet hade gått upp trots att jag är sämst i världen på att äta järntabletter. Magen var 30 cm och vi kunde känna på både huvudet och rumpan. Hjärtat pickade på fint. Best of all? Jag hade paddan med mig, så när de andra mammorna satt och läste metro i två timmar (som man ska vänta på att glukoset ska belasta) satt jag och spelade Mahjong! Nicers.

 

Bea och John åkte hem idag. Imorgon blir eventuellt Sets tråkigaste dag på evigheter för inte nog med att Johnno inte är kvar, jag är även helförkyld och orkar ingenting. Utom att diska och städa och laga mat och tvätta tvätt och läsa sagor och busa, tydligen. För det gjorde jag idag. /SUPERMOM 2011


Kommentarer:
Postat av: Malin

Duktig flicka!

2011-01-13 @ 21:55:00
Postat av: Bea

Vi kan ju eventuellt Skypa en liten stund för att roa kidsen. Åh, vi kanske ska frukostera via Skype, så kanske Set sveper gröten lika fint som imorse! :D

Postat av: Erika

Ja! Utom att vi kommer frukostera två timmar senare än er.. Men du kanske kan laktera under tin? :D

2011-01-13 @ 22:27:18
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Bea

Höhö. Utom att jag kommer att frukostera senare än er, för det att H jue jobbar hemifrån och således kan avlasta dennahär som var vaken typ hela förra natten och därför kan behöva ta igen sig lite... :D

Vi kanske ska ta lunchen istället...

2011-01-13 @ 22:31:48
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Erika

Fusk min herre! (älska sockerconny) Jag får inget sova, fubb att du får! Men ok, lunch sounds like a plan...

2011-01-13 @ 23:02:34
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Åh vilken fin säng, å vilka fina lakan å lilla grisen.Å Mamman. Kram kram.

2011-01-14 @ 16:37:31
Postat av: mirijam

Jag ÄLSKAR madrassen, ser asmysigt ut jU!

2011-01-18 @ 00:14:54
URL: http://mirijam.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits