nedräkning. 14 dagar kvar.

Idag har vi rensat ut kläder, sorterat skötbordshörnan, lagt fram bebiskläder och tvättat ca tusen tvättar. När klockan var halv fyra tog vi paus och lämnade en säck med kläder till återvinning på Seved och på vägen hem spanade vi in Sets förskola. Det är den i bakgrunden. Ja, den ser oerhört tragisk ut på bilden, som en tradig högstadieskola eller så, men faktum är att i verkligheten älskar jag den. Gården är helmysig och jag har bara hört gott om personalen så det ska nog bli så bra så bra.

 

Set har varit sjuk i veckan men är på bättringsvägen. Han har dock fått en släng av nattskräck eller något på köpet. Vaknar och är helt bananas. Plus att han blivit ännu smalare nu när han varit sjuk och knappt ätit. Gissa om vi blev glada vid lunchen (kokt fisk med potatis och ärtor) när han lassade in den stora smörklicken jag lagt i potatisen som första tugga på måltiden. Såg lite halvnasty ut men det gör nog gott för hans lilla spinkiga kropp. Goda nyheter från Set är att han har fått hjälpa till att skruva och hamra och meka och dona hela helgen så han har varit på sitt bästa humör nästan jämt. Speciellt extra bra var också att jag tog fram en liten bebismössa som han fick sätta på sin docka. Då var dagen gjord.

 

Såhär fin blev blöjhörnan vid skötbordet. Nu ska vi bara köpa en sophink till bajsblöjorna också så är allt fix och färdigt. Ja, jag vet, Set föddes för över ett och ett halvt år sedan. Men vadå, man kan inte vara snabb på allt.

 


Kommentarer:
Postat av: Clary

Fifigt men den hyllan. Men vad gör eltandborsten där? Jag vet vad man kan använda den till när det gäller prematura barn men lillebror lär inte bli prematur.

2011-03-14 @ 08:57:00
Postat av: Erika

Vad har man den till på prematura barn?? Nä det är Set som älskar att bli borstad med den så vi kör den typ varannan gång.

Postat av: Clary

Vi tar det när vi ses.

2011-03-14 @ 19:54:40
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits