Erik

 

Jag tyckte att det bara är bilder på barnen här jämt och Erik konstaterade lite buttert att han ALDRIG får vara med längre. Så: Erik. Han har namnsdag idag förresten. Jag, Set och Sus bakade en rabarberpaj till honom för att fira. Det gjorde jag, för övrigt, endast för att samla på mig firbevis så att jag kan få tex en tullpan på alla hjärtans dag eller kanske en teckning på mors dag. Bara så han vet.

 

På förskolan har alla barnen ett kollage med bilder på släkt och betydelsefulla saker som de kan gå och titta på om de känner sig deppiga eller bara sugna. Set har inget sådant. Set har nämligen två segdragna föräldrar som aldrig kommer till skott med nästan nånting. Men! Igår lyckades vi få igång skrivaren (tog bara fem månader) och skriva ut bilder. Tyvärr hade vi inget stort papper att klistra upp dem på så idag fick vi ett papper på förskolan. Kanske, om Set har riktig tur, lyckas vi klistra upp bilderna ikväll och det borde innebära att han har kollaget på plats iallafall inom en tvåveckorsperiod. Vi ska ju trots allt lyckas komma ihåg att frakta det dit också. Jaja. Det är så mycket man ska göra.

 

 

Här är en bild på pajen iallafall. Lite som en kokbok va? Jag borde bli fotograf, eller hur eller hur? Vavava? Eller nja, kanske lite väl likt rosaskimrande bajs.. Aja. Hejdå.

 


Kommentarer:
Postat av: marika

aaaaaw, nää! ta tummen ut röven på direkten, mitt hjärta blöder för stackars Set nu.

2011-05-18 @ 22:17:31
Postat av: marika

Aaaw, nää! Nu får ni ta tummen ur röven. Mitt hjärta blööööder för stackars Set.

2011-05-18 @ 22:21:13
Postat av: Bea

Jag vill se kollaget, lämna inte in det innan jag kommer. Eller jo ok, gör´t, men ta en bild på´t först.

Postat av: Millan

Vad underhållande det är att läsa det du skriver! Började titta in (efter vår sista skånevisit) då och då när jag behöver mig ett garv, vilket jag oftast behöver. Inte för att jag har tråkigt men ändå...:) Kram! Camilla

2011-05-18 @ 23:24:04
Postat av: Erika H

Nämen! Erik ser ju ut som en ung Göran Svahn!! Eller?

2011-05-19 @ 03:12:15
Postat av: Erik

@ Erika H

Stort skägg och en flock med ungar runt fötterna menar du? ;)



Fö. är kollaget inlämmnat på dagis i detta nu.

2011-05-19 @ 08:55:41
Postat av: erika

Camilla: Kul att du har hittat hit! Hoppas allt är fint med lilla familjen!



Erika H: hm.. vet inte riktigt hur jag ska bemöta detta påstående.. hahaha

2011-05-19 @ 23:17:51
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Marika

Jaaaaa!!!! :-D

2011-05-19 @ 23:31:15
Postat av: mirijam

Haha, underbart att läsa om föräldrar som är exakt som man själv kommer bli.

2011-05-20 @ 00:06:59
URL: http://mirijam.blogspot.com
Postat av: Malin (eriks syrra)

Jag vet precis hur du menar. Lydia hade EN läxa förra året (hon var då fyra år och går på dagis, för er som inte vet). Den bestod i att ta med ett foto från ett roligt sommarminne. Gissa om vi bommade det? Gjorde mycket ont i hjärtat när vi såg utställningen på Öppet hus, där barnen ritat och berättat så fint kring sin läxa.

2011-05-21 @ 12:50:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits