På hemfronten en del nytt

 

Såhär blev vår nya arbetsplats. Mycket grönt blev det. Nu vet jag inte om bilden är dassig eller fin eftersom jag har en vinkelbar skärm till min dator, men låtsas att den är fin om den inte är det tack. Jag har gungstolen som skrivbordstol, inte helt bekvämt. Ska nog byta snart. Nytt är även Billy-bokhyllan därborta vid väggen. Billy hoppade genast upp i den när hon fick höra att den var namne. Nä nu skojade jag. Hon hoppade upp för att det var något nytt och spännande i hemmet. Här sitter vi (jag och Erik, inte jag och Billy) var kväll mitt emot varandra och SÖRFAR. Bästa som finns. En kopp kaffe och en cigarett ett internet.

Åh vad det tjabbar. Aja, alla bilder kan inte ligga i mitten. Skulle bara visa att det blommar här hemma. Pellisarna har nu fått blomsällskap av porslinsblomman som växer över gummiplantan. Insåg idag att alla blommor jag äger är rosa. Fint det.

 

Så vad har denna med hemmet att göra. Ingenting alls faktiskt. Den symboliserar bara ett litet dilemma jag har. Jag vill spara ut till min vanliga hårfärg och sen kanske ljusa upp det en smula. Som det ser ut nu är det dock bara slafsfult åt det gulröda hållet, och skulle jag färga det ljust nu hade det bara slutat med kissfärgad ångest. Det får helt enkelt bli till nästa sommar, det ljusa. Så, för att inte hamna här igen köpte jag idag toningschampo. Vi får väl se vad det blir av detta. Hår alltså. Min värsta kroppsfiende efter den rynkiga magen. Jag önskar mig en frisör som kan klippa mig i en frisyr som jag passar i och sedan trimma den ständigt och jämt. När jag fyller trettio, då går det bra att ge den i present.


Kommentarer:
Postat av: Bea

Men alltså du är min LILLAsyster, du ska väl inte aldrig fylla TRETTIO!!!! :S



Himla fin arbetshörnan blev!

Postat av: ma

..tycker också att det ser så hemtrevligt och mysigt ut.

Hälsa den rare Erik på Erikdagen!

2011-05-18 @ 09:58:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits