Ich habe hunger

Lillbellan och jag gick till kören och hälsade på. Bilderna är tagna nio på kvälla, syrenerna blommar och det är ljust ute. Ljuvliga sommartid. Måste bli bättre på att gå kvällspromenader, det är ju underbart för både kröpp och knöpp.

 

Jag tror att jag redan har vant mig lite för bra vid att Set är på förskolan mellan åtta och två. Idag var han hemma på sin "feberfria dag" och jävulen vad trött man blir. Det är ett hie att ha två barn som båda är under två år. Jag bara säger. Är det inte den ena så är det den andra som pockar på uppmärksamhet. Jag och Set städade badrummet helt rent och lagade mat tillsammans och höll på och det gick helt bra men det är hela tiden det där att det finns en bebis som behöver stimulans också. Plus att Set är en typisk ettåthalvtåring som får bisarra vredesutbrott rätt vad det är. De går över snabbt men är jävligt jobbiga när de är.

 

Jag är trött. Och hungrig. Erik lagar pizza till jobbet och till oss ikväll och nu är klockan elva och vi har fortfarande inte ätit. Uhu. Mitt kvällskaffe kommer hålla mig vaken hela natten.

 

Imorgon är det fest på Öppna förskolan så jag har bestämt att Set ska få vara hemma från Äpplet så att vi kan gå dit. Ni med barn, hänka! Klockan tio på Kompassen. De bjussar på mat och underhållning! Woho!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits