Lillbellan

 

Bella har gått upp 20 gram den senaste veckan. 20 ynka. De ska/brukar gå upp ca 250 gram, alltså. Tänk om jag håller på att sina. Eller tänk om det är för att hon är en kräkis. Eller har hon redan ätstörningar, på unga flickors vis. Ja mycket ska man behöva oroa sig för i detta liv. Fast, mycket ska väl till för att man ska dö av svält i detta land detta år.

 

Annars är hon mest bara vaken och vaken och vaken. Bilden togs efter ungefär en timmes sövningsförsök nu på kvällen. Ni ser frustrationen i mina ögon va? Och Bellans "tumdidumdidum här ligger jag och dreglar tralalalalaaa". Nä tacka vet jag det stora barnet som är så utmattad efter förskolan att han nästan somnar i kvällsmaten och blir glad när vi äntligen nämner pyjamas och tandborstning och läggedags, och typ somnar på en sekund. Det är så barn ska vara.

/trött_mamma_82


Kommentarer:
Postat av: kari

Tvångsamning?

2011-05-17 @ 21:04:21

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits